USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/17800
Title: Violenţa şcolară
Authors: Tihon, Aliona
Keywords: Violenţa şcolară;discriminări;tentative de suicid
Issue Date: 2014
Publisher: Instituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copilului
Citation: TIHON, Aliona. Violenţa şcolară. In: Buletin de perinatologie. 2014, nr. 4(64), p. 73. ISSN 1810-5289.
Abstract: Obiective: Cercetările şi statisticile oficiale raportează o creştere spectaculoasă a fenomenului în ultimile trei decenii în mai multe ţări ale lumii, astfel încât escaladarea violenţei în şcoală a devenit cea mai vizibilă evoluţie din câmpul educaţiei formale. Violenţa este dezorganizarea brutală sau continuă a unui sistem personal, colectiv sau social şi care se traduce printr-o pierdere a integrităţii, ce poate fi fizică, materială sau psihică. Aceasta dezorganizare poate sa opereze prin agresiune, prin utilizarea fortei ,constient sau inconstient, insa poate exista si violenţa doar din punctul de vedere al victimei, fără ca agresorul sa aibă intenţia de a face rău. Este dificil să se realizeze discriminări între cele două concepte agresivitate şi violenţa. Material şi metode: Cercetarea literaturii. Rezultate: Violenţa şcolară este de cele mai multe ori nefatală, dar poate cauza serioase prejudicii dezvoltării persoanei. Violenţa fizică si cea verbală sunt două dintre cele mai des întâlnite tipuri de violenţă în şcolile din Europa. În Suedia, 22% dintre elevi de sex masculin cu vârsta 13–17 ani au fost implicaţi in trei sau mai multe violenţe fizice în anul 2000. În Nurenberg, Germania, 53% dintre baieti au fost implicaţi în violenţe fizice în şcoala. Un studiu britanic a descris, că în fiecare an 10 elevi au tentative de suicid determinate de actele de violenţă de la şcoală; 80% din victimele violenţelor consideră violenţa verbală mai stresantă decât atacurile fizice, 30% din victime afirmă că agresiunile le afectează capacitatea de a se concentra asupra sarcinilor şcolare. Concluzii: Violenţa în şcoala este o expresie a violenţei din societate; când violenţa se produce în şcoala, ea conduce şi la alte consecinţe, alături de prejudicii, victimizare, uneori moarte, violenţa din şcoală reduce şansele elevilor de a-şi dezvolta personalitatea pe deplin şi de a dobândi o educaţie de calitate.
Abstract: Schools are in a unique position to identify violenţ behavior among students early and to implement prevention strategies that affect the entire community. This column is the first in a three-part series on preventing school violence.
URI: https://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2014/4_2014.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17800
ISSN: 1810-5289
Appears in Collections:Buletin de Perinatologie Nr. 4(64) 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Violenta_scolara.pdf178.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback