|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2021
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/18987
Title: | Effective communication between doctor and patient |
Other Titles: | Comunicarea eficientă medic-pacient |
Authors: | Tataru, Daniela |
Keywords: | communication;knowledge;active listening;empathy |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | TATARU, Daniela. Effective communication between doctor and patient = Comunicarea eficientă medic-pacient. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 104. ISBN 978-9975-82-223-7. |
Abstract: | Background. Effective communication between doctor and patient involves the beneficial process for
both parties involved, based on the set of ethical and moral norms, which establish a favorable and
harmonious relationship. Objective of the study. Highlighting the main ethical suppositions that ensure
an effective doctor-patient communication. Material and Methods. When conducting the study, there
were consulted national and international scientific publications, being used analytical, descriptive,
bioethical and comparative research methods. Results: Active listening-the element that ensures the
analysis and understanding of the information exposed in the doctor-patient communication. Detailed
knowledge - the physician's ability to know both medical and psychosocial problems of the patient that
may affect the effective development of the therapeutic process. At the moment, the patient is perceived
as an Autonomous Agent, with the right to have points of view, to make choices and take actions based
on personal values and beliefs regarding the prescribed treatmen. Conclusion. According to some
research, it has been established that the beneficial result of treatment which consist 85 % is due to
favorable relationships based on effective doctor-patient communication. Introducere. Comunicarea eficientă dintre medic și pacient presupune procesul benefic pentru ambele
părți implicate, bazat pe ansamblul de norme etice și morale, care stabilesc o relație favorabilă și
armonioasă. Scopul lucrării. Evidențierea principalelor particularități etice care asigură o comunicare
eficientă medic-pacient. Material și Metode: În realizarea studiului au fost consultate publicații
științifice naționale și intrenaționale, iar dintre metodele de cercetare aplicate s-au utilizat cea analitică,
descriptivă, bioetică și comparativă. Rezultate. Ascultarea activă – elementul ce asigură analiza și
înțelegerea informației expuse. Respectul, empatia și atitudinea calmă facilitează procesul de obținere a
încrederii pacientului față de medic. Cunoașterea detaliată presupune cunoașterea problemelor de natură
medicală și psihosocială a pacientului, probleme care pot afecta procesul terapeutic. Actualmente
pacientul este perceput ca agent autonom, cu dreptul de a avea puncte de vedere, de a face alegeri și a
întreprinde acțiuni bazate pe valorile și pe convingerile personale în ceea ce privește tratamentul
prescris. Concluzii. Potrivit unor cercetări științifice s-a stabilit că rezultatul benefic al tratamentului în
proporție de 85 % se datorează relațiilor favorabile bazate pe comunicarea eficientă medic-pacient. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18987 |
ISBN: | 978-9975-82-223-7 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|