USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/19093
Title: Active learning pedagogy - techniques and methods of teaching/learning foreign languages for specific purposes
Other Titles: Pedagogia activă – tehnici și metode de predare/învățare a limbilor străine de specialitate
Authors: David, Ala
Eșanu-Dumnazev, Daniela
Panciuc, Liliana
Keywords: active learning;communication;motivational factors;terminology
Issue Date: 2021
Publisher: Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova
Citation: DAVID, Ala, EȘANU-DUMNAZEV, Daniela, PANCIUC, Liliana. Active learning pedagogy - techniques and methods of teaching/learning foreign languages for specific purposes = Pedagogia activă – tehnici și metode de predare/învățare a limbilor străine de specialitate. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 495. ISBN 978-9975-82-223-7.
Abstract: Background. The methods of teaching/learning foreign languages in a medical context are currently aimed at the development of authentic learning activities, arising from common topics of social interest, research issues or mass media sources. Objective of the study. To carry out a literature review and a descriptive analysis of the teaching techniques and methods of active learning pedagogy. Material and Methods. The research focused on the analysis of motivational factors, namely, the teacher, teaching activities, assessments, social and institutional activities, as well as their inclusion in the process of setting learning and teaching objectives, identification of learning contents, and designing learning activities. Results. The literature review allowed the identification of the main teaching methods: project (collaborative learning), simulation (model-based information reproduction) and case study (real world problems). These methods allow the students to get actively involved in the learning process, to gain competencies by comprehending the specialized information in the foreign language. Therefore, the student is encouraged to do individual work, to engage in collaborative activities and to have an active involvement in the learning process. Conclusion. Based on three main factors, namely, the teacher`s role, the communication and the learning activities, the principles of active learning can be easily adjusted in the teaching of foreign languages for specific purposes and medical terminology.
Introducere. Metodele de predare/învățare a limbilor străine în context profesional-medical sunt orientate, la etapa actuală, spre dezvoltarea activităților pedagogice autentice, reieșite din subiecte de interes comun social, de cercetare sau de prezente în sursele mass-media. Scopul lucrării. Lucrarea propune o sinteză a literaturii de specialitate și o analiza descriptivă a tehnicilor și metodelor de predare proprii pedagogiei active. Material și Metode. Cercetarea a presupus analiza factorilor motivaționali: profesorul, activitățile propuse, evaluarea, activitățile sociale și cele instituționale și includerea lor în stabilirea obiectivelor pedagogice, identificarea conținuturilor, conceperea activităților. Rezultate. Studiul literaturii de specialitate a permis identificarea metodelor pedagogice principale: proiectul (prevede colaborarea în cadrul unui grup), simularea (reproducerea unei informații după un anumit model) și studiul de caz (pornind de la un document scris). Metodele menționate permit studentului să participe la procesul pedagogic, obținând competențe prin asimilarea informației de specialitate în limba studiată. În așa fel, studentul este încurajat în realizarea lucrului individual, cel de colaborare și implicare activă. Concluzii. Bazate pe trei factori principali: rolul profesorului, comunicare și activitățile propuse studentului, principiile pedagogiei active pot fi ușor adaptate în predarea limbilor străine de specialitate și ale limbajului medical.
metadata.dc.relation.ispartof: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021
URI: https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/19093
ISBN: 978-9975-82-223-7
Appears in Collections:Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
495_ACTIVE_LEARNING_PEDAGOGY_TECHNIQUES_AND_METHODS_OF_TEACHING_David_Esanu_Dumne.pdf429.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback