|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- MATERIALE ALE CONFERINȚELOR ȘTIINȚIFICE
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 2021
- Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/19105
Title: | Current marketing trends in the scientific medical library |
Other Titles: | Tendințe actuale de marketing în biblioteca științifică medicală |
Authors: | Gheorghiţa, Angela |
Keywords: | library;digital marketing;7P;information products and services |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova |
Citation: | GHEORGHIŢA, Angela. Current marketing trends in the scientific medical library = Tendințe actuale de marketing în biblioteca științifică medicală. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 502. ISBN 978-9975-82-223-7. |
Abstract: | Background. SML needs a greater visibility as information resource and user awareness of the services
and products provided. In e-marketing efforts, SML must increase the application of digital media
according to the 7P. Objective of the study. Approaching and re-evaluating the marketing culture in
the BSM, studying the marketing content based on current trends in the world. Objective: Analysis of
marketing content, digital marketing perspectives at SML. Material and Methods. In order to fulfill
the research, a documentary study was carried out in scientific databases, repositories and institutional
sites to help identify the sources regarding the innovative marketing tools and technologies in the infodocumentary
institutions. Both the scientific documentation method and the questionnaire method
(disseminated within the BSM) were applied. Results. The Medical Scientific Library is a remarkable
institution in the academic information and library space of the Republic of Moldova. The marketing
activity is carried out by most librarians who have skills and abilities to apply traditional and modern
marketing technologies. The services provided to users stand out for their quality, diversity, quantity
and visibility. Participating in projects and developing partnerships benefits the library and its users by
investing in librarians' knowledge, donations and sponsorships. Conclusion. Planning, monitoring,
adapting marketing in the light of new trends: context analysis, forecasting demand, opportunities and
challenges, evaluating the results will inevitably increase the efficiency and maintain the positive image
of the SML. Introducere. BȘM are nevoie de o mai mare vizibilitate în calitate de instituție infodocumentară şi de
sensibilizarea utilizatorilor, privind serviciile şi produsele furnizate. În eforturile de e-marketing, BȘM
trebuie să augmenteze aplicarea mijloacelor digitale în funcție de cei 7P. Scopul lucrării. Abordarea şi
reevaluarea culturii de marketing în BȘM, studierea conținutului de marketing bazat pe tendințele
actuale din lume. Obiective: Analiza conținutului de marketing, perspectivele de marketing digital la
BȘM. Material și Metode. Pentru realizarea cercetării a fost efectuat studiul documentar în baze de
date științifice, depozite și site-uri instituționale în vederea identificării surselor privind instrumentele și
tehnologiile inovative de marketing în instituţiile infodocumentare. Au fost aplicate metoda de
documentare științifică și metoda chestionarului (diseminat în cadrul BȘM). Rezultate. Biblioteca
Științifică Medicală este o instituţie remarcabilă în spațiul academic informaţional şi biblioteconomic
din Republica Moldova. Activitatea de marketing este desfăşurată de majoritatea bibliotecarilor, care
posedă competenţe și abilități de aplicare a tehnologiilor tradiționale și moderne de marketing. Serviciile
furnizate utilizatorilor se remarcă prin calitate, diversitate, cantitate și vizibilitate. Participarea în
proiecte și dezvoltarea parteneriatelor avantajează biblioteca și utilizatorii ei, prin investiții în
cunoştinţele bibliotecarilor, donaţii şi sponsorizări. Concluzii. Planificarea, monitorizarea, adaptarea
marketingului la noile tendinţe: analiza contextului, prognozarea cererii, a oportunităților și
provocărilor, evaluarea rezultatelor va creşte indispensabil eficiența și menținerea imaginii pozitive a
BȘM. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 |
URI: | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/19105 |
ISSN: | 978-9975-82-223-7 |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|