USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29869
Title: ROLUL COMPETENȚELOR DE LIMBĂ ROMÂNĂ ÎN EDUCAȚIA STUDENȚILOR STRĂINI MEDICINIȘTI
Other Titles: THE ROLE OF ROMANIAN LANGUAGE SKILLS IN THE EDUCATION OF FOREIGN MEDICAL STUDENTS
Authors: Svetlana Cravcenco
Maria Timciuc
Keywords: integration;communication;adaptation;foreign students;medicine
Issue Date: 2024
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: Svetlana Cravcenco; Maria Timciuc. ROLUL COMPETENȚELOR DE LIMBĂ ROMÂNĂ ÎN EDUCAȚIA STUDENȚILOR STRĂINI MEDICINIȘTI = THE ROLE OF ROMANIAN LANGUAGE SKILLS IN THE EDUCATION OF FOREIGN MEDICAL STUDENTS. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 870. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. În contextul global, cunoașterea limbii române a fost crucială pentru studenții străini mediciniști. Lucrarea analizează rolul competențelor de limbă română a studenților în cadrul procesului educațional, cu accent pe predarea limbajului medical și integrarea acestora în medi ul academic și clinic local. Scopul lucrării. De a evidenția beneficiile directe ale cunoașterii limbii române în predarea limbajului medical de specialitate, pentru a îmbunătăți pregătirea și competențele profesionale ale studenților străini mediciniști. Material și metode. Analiza literaturii relevante din domeniul educației medicale și al lingvisticii aplicate. Studii și articole despre importanța limbii române în formarea medicilor, precum și diversele abordări și metode în predarea limbajului medical. Rapoarte și studii de caz pentru identificarea practicilor eficiente și evaluarea impactului cunoașterii limbii române în dezvoltarea studenților străini mediciniști. Rezultate. Analiza a relevat multiple beneficii ale cunoașterii limbii române pentru stu denții străini mediciniști. Aceștia au înregistrat îmbunătăți ri semnificative în comunicare și înțelegerea terminologiei medicale. Predarea limbajului medical în română a dezvoltat gândirea critică a studenților și abilitățile lor de rezolvare a problemelor. Integrarea acestora în mediul academic și clinic s-a îmbunătățit, favorizând colaborarea cu colegii și personalul medical local. Cunoașterea limbii române a fost esențială pentru integrarea studenților străini mediciniști în sistemul medical și pentru îmbunătățirea calității îngrijirii pacienților într-un mediu multicultural. Conclu zii. Predarea limbajului medical în română a îmbunătățit comunicarea și integrarea studenților în practica medicală și academică. Este esențial să continuăm să dezvoltăm și să implementăm programe educaționale eficiente pentru spri jinirea integrării lor în mediul medical local.
Background. In the global context, knowledge of the Romanian language was crucial for foreign medical students. The paper analyzes the role of Romanian language skills in their education, with an emphasis on teaching medical language and their integration into the local academic and clinical environment. Objective of the study. To highlight the direct benefits of knowledge of the Romanian language in the teaching of specialized medical language to improve the training and professional skills of foreign medical students. Material and methods. Analysis of relevant litera ture in the field of medical education and Applied Linguistics. Studies and articles on the importance of the Romanian language in the training of doctors, as well as the various approaches and methods in teaching medical language. Reports and case studies to identify effective practices and assess the impact of knowledge of the Romanian language in the development of foreign medical students. Re sults. The analysis revealed multiple benefits of knowing the Romanian language for foreign medical students. They have seen significant improvements in communication and understanding of medical terminology. Teaching medical language in Romanian has developed critical thinking and problem-solving skills. Their integration into the academic and clinical environment has improved, facilitating collaboration with colleagues and local medical staff. Knowledge of the Romanian language was essential for the integration of foreign medical students into the medical system and for improving the quality of patient care in a multicultural environment. Conclusion. Teaching medical language in Romanian has improved their communication and integration into medical and academic practice. It is essential that we continue to develop and implement effective educational programs to support their integration into the local medical environment.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
URI: https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29869
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_870.pdf212.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback