|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29879
Title: | FACTORI MOTIVAȚIONALI ÎN STUDIEREA LIMBII ROMÂNE CA LIMBĂ STRĂINĂ, ÎN CADRUL USMF „NICOLAE TESTEMIȚANU” |
Other Titles: | MOTIVATION FACTORS IN STUDYING THE ROMANIAN LANGUAGE AS A FOREIGN LANGUAGE, IN NICOLAE TESTEMIȚANU UNIVERSITY |
Authors: | Diana Șontea Maricica Malic |
Keywords: | motivation;study process;Romanian language;didactic efficiency |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | Diana Șontea; Maricica Malic. FACTORI MOTIVAȚIONALI ÎN STUDIEREA LIMBII ROMÂNE CA LIMBĂ STRĂINĂ, ÎN CADRUL USMF „NICOLAE TESTEMIȚANU” = MOTIVATION FACTORS IN STUDYING THE ROMANIAN LANGUAGE AS A FOREIGN LANGUAGE, IN NICOLAE TESTEMIȚANU UNIVERSITY. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 880. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Asimilarea unei limbi străine poate deveni o provocare pentru studenții al căror profil de bază este altul decât cel lingvistic. Procesul calitativ de studiu al oricărui domeniu, inclusiv al limbii române, presupune, în primul rând, un grad înalt de motivație în acest sens. Scopul lu crării. Prezentarea factorilor cu impact înalt de motivație în studierea limbii române ca limbă străină. Material și metode. A fost studiată literatura de specialitate privind aspectele motivaționale, cu aplicarea metodei de sinteză. Au fost realizate chestionare cu privire la atitudinea și motivarea personală a studenților. Rezultate. Rezultatele studiului au arătat că progresul studenților este influ ențat atât de factori motivaționali intrinseci, cât și de cei extrinseci, prima categorie obținând, prin opiniile respon denților, o pondere mai mare. Printre cele mai frecvente răspunsuri au fost menționate: dorința de a cunoaște alte limbi, dorința de a înțelege pacienții, dorința de exprimare corectă în procesul de comunicare cu vorbitorii nativi ș.a. Concluzii. Cu cât crește dimensiunea aplicabilității lim bii române, cu atât motivația intrinsecă a studenților este mai înaltă. Contextul social, activitatea practică și mai ales studierea obiectelor de profil prin prisma limbii române contribuie semnificativ la interesul față de această limbă și la sporirea eficienței în procesul de studiere și asimilare a acesteia. Background. Assimilation of a foreign language could be a challenge for students whose basic profile is other than the lin guistic one. The qualitative study process of any field, includ ing the studying of Romanian language, first supposes a strong motivation. Objective of the study. Presentation of the main factors with high impact of motivation in studying the Roma nian language as a foreign language. Material and methods. The specialized literature on motivational theory was studied, using the synthesis method. Questionnaires regarding the at titude and personal motivation of the students were applied. Results. The results of the study revealed that students’ prog ress is influenced by both intrinsic and extrinsic motivational factors. According to the respondents’ opinions, the first cat egory is more dominant than the second. Through the most frequent questionnaires answers were mentioned: the desire to know other languages, the desire to understand better the patients, the care for a correct communication process with native speakers etc. Conclusion. As high is the applicability of the Romanian language, as strong is the students’ intrinsic mo tivation. The social context, the practical activity with patients and especially the study of basic objects in national language improve significantly the interest in Romanian. These factors facilitate the language assimilation and increases the process efficiency of studying it. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29879 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|