USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29883
Title: DEZVOLTAREA GÂNDIRI CRITICE ÎN ERA DIGITALĂ LA MEDICINIȘTI ÎN VEDEREA ÎNSUȘIRII LIMBAJULUI DE SPECIALITATE ÎNTR-O LIMBĂ STRĂINĂ
Other Titles: DEVELOPING CRITICAL THINKING IN THE DIGITAL ERA IN MEDICAL STUDENTS IN ORDER TO ACQUIRE SPECIALTY TERMS IN A FOREIGN LANGUAGE
Authors: Angela Sirghi
Keywords: critical thinking;specialty terms;foreign language;medical students
Issue Date: 2024
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: Angela Sirghi. DEZVOLTAREA GÂNDIRI CRITICE ÎN ERA DIGITALĂ LA MEDICINIȘTI ÎN VEDEREA ÎNSUȘIRII LIMBAJULUI DE SPECIALITATE ÎNTR-O LIMBĂ STRĂINĂ = DEVELOPING CRITICAL THINKING IN THE DIGITAL ERA IN MEDICAL STUDENTS IN ORDER TO ACQUIRE SPECIALTY TERMS IN A FOREIGN LANGUAGE. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 884. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. În era digitală, gândirea critică și competențele lingvistice sunt esențiale pentru studenții mediciniști. Însușirea limbajului de specialitate într-o limbă străină îmbunătățește comunicarea internațională și deschide accesul la resurse academice și clinice. Combinarea acestor competențe prin tehnologia digitală oferă studenților mediciniști un avantaj competitiv semnificativ. Scopul lucrării. Analiza și identificarea metodelor eficiente pentru dezvoltarea gândirii critice la mediciniști, în contextul însușirii limbajului de specialitate într-o limbă străină, cu accent pe îmbunătățirea competențelor lingvistice, competențelor digitale și a capacității de evaluare a in formațiilor de specialitate. Material și metode. În studiul respectiv au fost aplicate următoarele metode de cercetare: analiza, sinteza și deducția prin consultarea unui șir de pub licații, vizând dezvoltarea gândirii critice în era digitală la studenții mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină. Rezultate. Abilitatea mediciniștilor de a analiza și evalua informațiile medicale disponibile online și capacitatea de a lua decizii informate bazate pe date și dovezi a sporit datorită dezvoltării gândirii critice în contex tul digitalizării. Totodată procesul de învățare a limbajului de specialitate în limba străină a fost facilitat de adaptarea și utilizarea eficientă a TIC și a platformelor educaționale. Concluzie. Dezvoltarea gândirii critice și a competențelor lingvistice în era digitală la mediciniști este esențială pentru comunicare internațională și acces la resurse academice și clinice. Abilitatea de a analiza și evalua informațiile medicale disponibile online și de a lua decizii informate bazate pe dovezi a fost îmbunătățită, astfel studenții mediciniști obțin un avantaj competitiv semnificativ, fiind mai bine pregătiți pentru provocările unui mediu profesional global izat.
Background. In the digital age, critical thinking and language skills are essential for medical students. Acquiring specialty terms in a foreign language improves internation al communication and opens access to academic and clinical resources. Combining these skills through digital technology gives medical students a significant competitive advantage. Objective of the study. Analysis and identification of effective methods for critical thinking development of medical students, in the context of specialty terms acquisition in a foreign language, with an emphasis on improving linguistic skills, digital skills and the ability to evaluate specialized in formation. Material and methods. The following research methods were applied: analysis, synthesis and deduction by consulting a series of publications, aimed at developing critical thinking in the digital age in medical students in acquiring specialty terms in a foreign language. Results. The ability of medical students to analyze and evaluate medical information available online and to make informed decisions based on data and evidence has increased due to the development of critical thinking in the context of digitization. At the same time, the process of learning the foreign language specialty terms was facilitated by the adaptation and efficient use of ICT and educational platforms. Conclu sion. Developing critical thinking and language skills in the digital age in medical students is essential for internation al communication and access to academic and clinical re sources. The ability to analyze and evaluate medical information available online and make informed decisions based on evidence has been improved, thus medical students gain a significant competitive advantage, being better prepared for the challenges of a globalized professional environment.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
URI: https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29883
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_884.pdf186.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback