|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29884
Title: | AVANTAJELE APLICĂRII MATERIALELOR SUPLIMENTARE IN PREDAREA VOCABULARULUI MEDICAL |
Other Titles: | ADVANTAGES OF USING SUPPLEMENTARY MATERIALS IN TEACHING MEDICAL VOCABULARY |
Authors: | Ina Mihalachi |
Keywords: | research;interactive activities;medical vocabulary |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | Ina Mihalachi. AVANTAJELE APLICĂRII MATERIALELOR SUPLIMENTARE IN PREDAREA VOCABULARULUI MEDICAL = ADVANTAGES OF USING SUPPLEMENTARY MATERIALS IN TEACHING MEDICAL VOCABULARY. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 885. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Profesorii care predau limbajul medical specific, constată că activitățile propuse nu sunt suficiente pentru însușirea eficientă a materialului în cadrul lecțiilor practice, acestea fiind învechite și inoportune pentru a face față tuturor rigorilor si necesităților de comunicare ale studenților, în special în cazul achiziționării vocabularului me dical englez, la diferite specialități. Scopul lucrării. Scopul studiului constă în a propune sarcini și activități relevante de comunicare, care ar putea fi utilizate și adaptate pentru învățarea și consolidarea limbajului de specialitate. Materi ale si metode. Cercetarea a fost divizată în trei secțiuni. În prima parte a fost realizată o prezentare generală a materia lelor și activităților, în a doua au fost oferite modele practice de utilizare, dar și succesiunea implementării lor in timpul seminarelor. Iar la final au fost prezentate comparativ rezultatele la însușirea vocabularului specific în 2 grupuri a cîte 10 cursanți: cu și fără utilizarea activităților interactive. Rezultate. Gradul de asimilare a vocabularului medical, după utilizarea materialelor adiționale, a fost semnificativ mai mare. Astfel, într-un grup de 10 studenți, rezultatele testelor formative a fost în medie de 32 puncte din 40, ca urmare a achiziționării vocabularului medical englez, prin intermediul materialelor complementare, în comparație cu 28 de puncte din 40 în cazul în care profesorul a folosit doar manualul de curs. Concluzii. Lucrarea a demonstrat modul în care situațiile din viața reală, studiile de caz, video-urile tematice pot fi exploatate în mod eficient, ca materiale suplimentare, pentru a stimula interesul studenților în sala de curs și pentru a asigura o mai bună motivație și o participa re activă a studenților. Background . Professors teaching specific medical language observe that the activities proposed are not sufficient for the efficient acquisition of material during practical lessons. These activities are outdated and inadequate to meet all the communication requirements and needs of students, especially when acquiring medical English vocabulary across different specialties. Objective of the Study. The aim of this study is to propose relevant communication tasks and activ ities that could be used and adapted to enhance the learning and consolidation of specialized language. Material and methods. The research was divided into three sections. The first part provided a general overview of the materials and activities. The second part offered practical models of their use and the sequence of their implementation during seminars. Finally, comparative results on the acquisition of specific vocabulary in two groups of 10 participants each— using and not using interactive activities—were presented. Results. The assimilation of medical vocabulary significant ly improved after the use of additional materials, compared to before their application. In a group of 10 students, the av erage score on formative tests for the acquisition of medical English vocabulary through supplementary materials was 32 out of 40, compared to 28 out of 40 when the teacher relied solely on the course manual. Conclusion. The study demonstrated how real-life situations, case studies, and the matic videos can be effectively exploited as supplementary materials to stimulate student interest in the classroom, ensuring better motivation and active participation. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29884 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|