USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29892
Title: PEDAGOGIA ERORILOR ÎN DIDACTICA LIMBILOR STRĂINE
Other Titles: PEDAGOGY OF ERRORS IN FOREIGN LANGUAGES DIDACTICS
Authors: Daniela Eșanu-Dumnazev
Silvia Nastasiu
Raisa Scutelnic
Keywords: error;foreign languages;oral communication
Issue Date: 2024
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: Daniela Eșanu-Dumnazev; Silvia Nastasiu; Raisa Scutelnic. PEDAGOGIA ERORILOR ÎN DIDACTICA LIMBILOR STRĂINE = PEDAGOGY OF ERRORS IN FOREIGN LANGUAGES DIDACTICS. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 893. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. Erorile comise de către studenți în procesul de învățare a unei limbi străine au constituit o preocupare constantă a cadrelor didactice. Pe de o parte, erorile sunt considerate elemente care indică ineficiența învățării, pe de altă parte, sunt considerate o etapă a învățării. Scopul lu crării. Diferențierea erorii de greșeală și analiza statutului erorii în didactica predării limbilor străine, în special, în for marea competenței de exprimare orală la studenți. Material și metode. Cercetarea a presupus documentarea științifică, sinteza, analiza factorilor motivaționali și a finalităților. Re zultate. Valoarea didactică atribuită erorii este reprezentată de concepția despre învățare, care se bazează pe modele pedagogice pe care le aplicăm. Erorile sunt elementele ce evaluează faza învățării în care se află studentul și ajută formatorii să adopte măsuri eficiente de remediere a acestora. Concluzii. Erorile studenților trebuie corectate pentru a evita formarea unor abilități de comunicare neconforme. Odată ce o eroare a fost identificată, profesorul trebuie să ia în considerare tipul de eroare și modul în care aceasta va fi tratată. Corectarea excesivă poate duce la încetinirea ritmu lui lecții și la diminuarea încrederii studenților, sub-corectarea poate duce la formarea unor competențe neconforme, care, ulterior, vor lua timp și energie pentru a fi remediate.
Background . The errors made by students in the process of learning a foreign language have been a constant concern of teachers. On the one hand, errors are considered elements that indicate the inefficiency of learning; on the other hand, they are considered a stage of learning. Objective of the study. The differentiation of error from mistake and the analysis of the error status in the foreign language teach ing didactics, in particular, in the development of students’ oral communication competence. Material and methods. The research involved scientific documentation, synthesis, analysis of motivational factors and outcomes. Results. The didactic value attributed to error is represented by the con ception of learning, which is based on pedagogical models that we apply. Errors are the elements that evaluate the learning phase in which the student is and help the trainers to adopt effective measures to remedy them . Conclusion . Students’ errors must be corrected to avoid the development of inappropriate communication skills. Once an error has been identified, the teacher must consider the type of error and how it will be handled. Excessive correction can lead to slowing down the pace of the lesson and diminishing students’ confidence, under-correction can lead to the formation of non-compliant skills, which, later, will take time and energy to correct.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
URI: https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29892
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_893.pdf213.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback