USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29895
Title: OPTIMIZAREA LUCRULUI ÎN GRUP: STRATEGII EFICIENTE DE EVALUARE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE CA LIMBĂ STRĂINĂ
Other Titles: OPTIMIZING GROUP WORK: EFFECTIVE ASSESSMENT STRATEGIES IN TEACHING EFL
Authors: Viorica Cazac
Keywords: Group work;collaborative learning;assessment strategies;effective assessment design
Issue Date: 2024
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: Viorica Cazac. OPTIMIZAREA LUCRULUI ÎN GRUP: STRATEGII EFICIENTE DE EVALUARE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE CA LIMBĂ STRĂINĂ = OPTIMIZING GROUP WORK: EFFECTIVE ASSESSMENT STRATEGIES IN TEACHING EFL. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 896. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. Lucrul în grup, cunoscut și sub denumirea de învățare colaborativă, implică studenții care lucrează împreună la sarcini fără supravegherea directă a profesorului. Evaluarea eficientă a lucrului în grup este esențială pentru învățarea și motivarea studenților, dar totodată prezintă mai multe provocări. Scopul studiului. Acest studiu își propune să evidențieze importanța evaluării corecte a lucrului în grup, să examineze diverse strategii de evaluare pentru a îmbunătăți avantajele lucrului în grup și să abordeze provocările unei evaluări echitabile. Material și metode. Studiul examinează principiile evaluării eficiente a lucrului în grup, referindu-se la criteriile Assessment Reform Group și diferențiază între evaluările sumative și formative. Au fost revizuite diverse metode de evaluare, inclusiv notele profe sorilor, autoevaluarea și evaluarea de către colegi, precum și rubricile de evaluare. Rezultate. Designul eficient al evaluă rii promovează obiective de învățare clare, implicarea activă a studenților și sarcini autentice. Evaluarea formativă oferă feedback continuu, în timp ce evaluarea sumativă evaluează învățarea la sfârșitul instruirii. Criteriile de evaluare echilibrează contribuțiile individuale cu performanța grupului, concentrându-se pe generarea de idei, ascultarea respectuoasă, distribuirea echitabilă a sarcinilor și comunicarea eficientă pentru evaluarea procesului, incluzând creativitatea, motivația, atingerea obiectivelor de învățare și claritatea. Evaluările bine concepute facilitează rezultate valoro ase ale învățării și îmbunătățesc dinamica lucrului în grup. Concluzii. Deși lucrul în grup oferă beneficii educaționale semnificative, evaluarea echitabilă necesită strategii bine concepute care să ia în considerare atât metodele formative, cât și cele sumative, contribuțiile individuale și de grup, pre cum și echilibrul între evaluarea procesului și a produsului.
Background. Group work, also known as collaborative learning, involves students working together on tasks with out direct teacher supervision. Effective assessment of group work is essential for student learning and motivation, but it presents several challenges. Objective of the Study. This study aims to highlight the importance of correct assessment for group work, explore various assessment strategies to enhance group work benefits, and address challenges in fair evaluation. Material and methods. The study examines the principles of effective group work assessment, referencing the Assessment Reform Group’s criteria, and distinguishes between summative and formative assessments. Various assessment methods were reviewed, including teacher marks, peer and self-assessment, and rubrics. Results. Effective assessment design promotes clear learning goals, student involvement, and authentic tasks. Formative assessment provides ongoing feedback, while summative assessment evaluates learning at the end of instruction. Assessment criteria should balance individual contributions with group performance, focusing on idea generation, respectful listening, fair work distribution, and effective communication for process assessment. Product assessment criteria include creativity, motivation, learning objectives achievement, and clarity. Assessment methods such as combined group and individual marks, peer and self-assessment, and rubrics are essential for fair evaluation. Properly designed assessments facilitate valuable learning outcomes and enhance group work dynamics. Con clusion. While group work offers significant educational benefits, fair assessment requires well-designed strategies considering both formative and summative methods, individual and group contributions, and the balance between process and product evaluation.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
URI: https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29895
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_896.pdf186.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback