USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/29900
Title: SIMULAREA ÎN PREDAREA-ÎNVĂȚAREA LIMBILOR STRĂINE SPECIALIZATE
Other Titles: SIMULATION IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF SPECIALIZED FOREIGN LANGUAGES
Authors: Raisa Scutelnic
Daniela Eșanu-Dumnazev
Silvia Nastasiu
Keywords: communication competence;simulation;motivation;creativity
Issue Date: 2024
Publisher: Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova
Citation: Raisa Scutelnic; Daniela Eșanu-Dumnazev; Silvia Nastasiu. SIMULAREA ÎN PREDAREA-ÎNVĂȚAREA LIMBILOR STRĂINE SPECIALIZATE = SIMULATION IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF SPECIALIZED FOREIGN LANGUAGES. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 901. ISSN 2345-1467.
Abstract: Introducere. Predarea limbilor străine în mediul universitar implică utilizarea unei varietăți de metode și evaluarea eficacității acestora în procesul de învățare. Simularea este o tehnică ce dezvoltă competențele lingvistice în comunicare și oferă studenților oportunitatea de a învăța prin acți une și exprimare corectă. Scopul lucrării. Promovarea au tonomiei studentului în diverse situații de comunicare prin intermediul jocurilor de rol, stimulând astfel imaginația și creativitatea. Material și metode . Studiul a implicat analizarea și sintetizarea literaturii de specialitate privind simularea ca metodă de predare-învățare a limbilor străine specializate. Rezultate . Analiza a arătat că simulările contribuie semnificativ la dezvoltarea competențelor de comunicare specializată într-o limbă străină și la creșterea motivației studenților în utilizarea limbii în contexte reale. Concluzii. Simularea reprezintă o metodă eficientă și captivantă de predare a limbilor străine, oferind multiple avan taje în dezvoltarea competențelor lingvistice și a abilităților de comunicare, încurajând în același timp motivația, creati vitatea și imaginația.
Background. Teaching foreign languages in the university environment involves the use of a variety of methods and the assessment of their effectiveness in the process of learning foreign language. Simulation is a technique that develops language skills in communication and gives students the opportunity to learn through action and correct expression. Objective of the study. The general purpose of the simulations is to promote the student’s autonomy in various communication situations through role-playing, thus stimulating imagination and creativity. Material and methods. The study involved the use of interactive methods for communication simulations, integrating role-playing and realistic scenarios to stimulate students’ active par ticipation in foreign language classes. Results . The analysis showed that the simulations contribute significantly to the development of French communication skills and to the increase of students ‘ motivation in using the language in real contexts. Conclusion. Simulation is an effective and immer sive method of foreign language teaching, offering multiple advantages in the development of language and communication skills, while encouraging motivation, creativity and imagination.
metadata.dc.relation.ispartof: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
URI: https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29900
ISSN: 2345-1467
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_3_2024_A2_901.pdf212.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback