USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/14654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGojan, Veronica-
dc.date.accessioned2021-01-06T00:23:44Z-
dc.date.available2021-01-06T00:23:44Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf-
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14654-
dc.description.abstractBackground. The psychology of managers' service relations is defined by the ability of managers to influence employees (subordinates) to obtain maximum efficiency and maximum socio-human satisfaction, by coordination of group efforts, organization and guidance it. Objective of the study. Highlighting the psychological aspects of the manager's activities within the service relations. Material and Methods. Bibliographic analysis of the specialized literature and sociological study of the situation regarding the relations in the work collectives from some pharmaceutical enterprises through questionnaires. Results. Studying the manager’s activity of a pharmaceutical enterprise within relations with subordinates highlighted the following compartments: the general psychological laws applied in management, the particularities of the manager's work, types and managerial stylistics, the socio-psychological climate in the work team, the behavior of the manager and the management of one's own behavior ,the thinking process in managerial activity, the organizational behavior and building of an effective work team, all these influence the result of the professional and economic activity of the enterprise. Conclusion. The activity and the way the manager works are decisive, the managerial abilities of the manager, the success in the relations with the subordinates determines the results of the team that he leads and represents an efficient tool towards the success of the pharmaceutical enterprise. Introducere. Psihologia relațiilor de serviciu a conducătorilor se definește prin abilitatea conducătorilor de a influența colaboratorii (subalternii) să obțină maximum de eficiență și maximum de satisfacții socio-umane, prin coordonarea eforturilor în grup, organizarea și îndrumarea acestuia. Scopul lucrării. Evidențierea aspectelor psihologice ale activității managerului în cadrul relațiilor de serviciu. Material și Metode. Analiza bibliografică a literaturii de specialitate și studiul sociologic al situației privind relațiile în colectivele de muncă din unele întreprinderi farmaceutice prin chestionare. Rezultate. Studierea activității conducătorului unei întreprinderi farmaceutice în cadrul relațiilor cu subalternii a scos în evidență următoarele compartimente: legitățile psihologice generale aplicate în management, particularitățile lucrului managerului, tipuri și stilistica managerială, climatul socio-psihologic în colectivele de muncă, comportamentul managerului și managementul propriului comportament, procesele gândirii în activitatea managerială, comportamentul organizațional și alcătuirea unei echipe de lucru eficace, toate influențând rezultatul activității profesionale și economice a întreprinderii. Concluzii. Activitatea și modul de a munci al conducătorului sunt decisive, capacitățile manageriale ale conducătorului, succesul în relațiile cu subalternii determină rezultatele colectivului pe care îl conduce și reprezintă un instrument eficient către succesul întreprinderii farmaceutice.en_US
dc.publisherUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldovaen_US
dc.subjectmanagerial psychologyen_US
dc.subjectservice relationsen_US
dc.subjectpharmaceutical enterpriseen_US
dc.titleThe psychology of service relations of pharmaceutical enterpise’s managersen_US
dc.title.alternativePsihologia relațiilor de serviciu a conducătorilor întreprinderilor farmaceuticeen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
666_ABSTRACT_BOOK_Culegere_de_rezumateABSTRACT_BOOK_Culegere_de_rezumate.pdf169.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback