USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/17156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChirev, Larisa-
dc.date.accessioned2021-05-30T13:29:33Z-
dc.date.available2021-05-30T13:29:33Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationCHIREV, Larisa. Dezvoltarea rezilienţei emoţionale la copii. In: Buletin de perinatologie. 2016, nr. 3(71), pp. 77-78. ISSN 1810-5289.en_US
dc.identifier.issn1810-5289-
dc.identifier.urihttps://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2016/3_2016.pdf-
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17156-
dc.descriptionUniversitatea Pedagogică de Stat ”I.Creangă”, catedra Psihologieen_US
dc.description.abstractAbilitatea copilului de a-şi recunoaşte, înţelege, accepta şi exprima emoţiile într-un mod adecvat (fără să-i rănească pe ceilalţi) este un indicator al sănătăţii lui mentale, a stării lui de bine emoţionale şi sociale. Modul de exprimare şi manifestare a emoţiilor se învaţă din interacţiunea cu ceilalţi – părinţi şi educatori. Rezilienţa emoţională este abilitatea copilului de a face faţă într-un mod sănătos emoţiilor de zi cu zi, de a fi atent şi empatic la nevoile celorlalţi, de a-şi gestiona emoţiile negative şi de a se adapta la situaţii de stres şi experienţe neplăcute sau care îi creează disconfort. Copiii învaţă exprimarea emoţională prin: Observarea comportamentelor părinţilor sau a celorlalţi copii - Imitarea comportamentelor celorlalţi - Consecinţele pe care le are exprimarea verbală a emoţiei. Modul în care un copil îşi exprimă emoţiile diferă în funcţie de temperamentul şi de reactivitatea lui emoţională. Abilităţile de bază, însă, sunt aceleaşi pentru toţi copiii: a) Recunoaşterea şi acceptarea emoţiilor. Emoţiile ne semnalează că e nevoie de a schimba ceva în context sau în convingerea faţă de situaţie. Este necesar de a învăţa copilul că este normal şi sănătos să simtă diferite emoţii. b) Exprimarea emoţiilor într-un mod adecvat. Copilul are nevoie să înveţe cum să-şi exprime într-un mod adecvat emoţiile, ce cuvinte, expresii sau acţiuni să folosească în exprimare. El are nevoie să ştie şi care sunt modalităţile neadecvate de exprimare a emoţiilor. c) Managementul emoţiilor. Adaptarea copilului la situaţii în care reacţionează emoţional negativ este o abilitate necesară zi de zi. Copilul poate fi învăţat să aibă o atitudine pozitivă faţă de sine prin aprecierea pozitivă a efortului de a rezolva o situaţie şi discutarea despre cum ar reacţiona sau rezolva diferit problema într-o altă situaţie. Ghidul pentru părinţi în oferirea sprijinului pentru copil cuprinde o listă de recomandări cu referire la ce pot face şi cum pot face pentru a-şi ajuta copilul să-şi gestioneze emoţiile zilnice.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherInstituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copiluluien_US
dc.relation.ispartofBuletin de perinatologieen_US
dc.subjectrezilienţă emoţionalăen_US
dc.subjectreactivitate emoţionalăen_US
dc.subjectrecunoaşterea şi acceptarea emoţiiloren_US
dc.subjectexprimarea adecvată a emoţiiloren_US
dc.subjectmanagementul emoţiiloren_US
dc.subjectghid pentru părinţien_US
dc.titleDezvoltarea rezilienţei emoţionale la copiien_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Buletin de Perinatologie Nr. 3(71) 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dezvoltarea_rezilientei_emotionale_la_copii.pdf249.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback