DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Ladner, Joël | |
dc.date.accessioned | 2021-10-16T16:07:19Z | |
dc.date.available | 2021-10-16T16:07:19Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2587-3466 | |
dc.identifier.issn | 2587-3458 | |
dc.identifier.uri | DOI: 10.38045/ohrm.2021.4.04 | |
dc.identifier.uri | https://journal.ohrm.bba.md/index.php/journal-ohrm-bba-md/issue/view/15/16 | |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18172 | |
dc.description.abstract | Introduction. The interest in Global Health (HG) as an academic discipline has increased in
the last decade. The Rouen School of Medicine is one of the first to offer a GH curriculum in
France. The objective was to identify the characteristics and profile of students involved in a
GH curriculum. Material and methods. In 2016 and 2017, a cross-sectional study was conducted, including enrolled in the GH course: 3rd and 4th year in medicine, midwifes studies
and pharmacy. Based on self-questionnaire, data collected were motivations for health studies, investment in humanitarian associations, opinions about the GH topics. Results. A total
of 422 students were included; 122 students attended to GH cursus (GH+) and 300 in control
group (GH-). The students of the GH+ group were more likely to get involved in a humanitarian association (22.3% versus 6.7%, p<0.001) and to have already taken part in a humanitarian action (20.5% vs 9.3%, p=0.002). GH+ students were more likely to engage in professional
practice abroad or in humanitarian medicine (67% versus 38%, p=0.001). Work in vulnerable populations, the impacts of climate change on health are frequent topics in GH+ group.
Conclusions. Students enrolled in GH cursus presented a particular profile: predominantly
female, open to The World, involved in caritative associations and aware of the importance
of interculturality in the care relationship. Integrated training of future health workers is a
promising avenue for a better management of effect of sanitary crisis (i.e. pandemic, climate
change and health effects, etc.). | en_US |
dc.description.abstract | Introducere. Interesul pentru Sănătatea Globală (SG) ca disciplină academică a crescut în
ultimul deceniu. Unitatea de Formare și de Cercetare din Rouen este una dintre primele care
oferă în Franța un curriculum în SG. Obiectivul a fost de a identifica caracteristicile și profilul
studenților implicați într-un curriculum în SG.Material și metode. În 2016 și 2017, a fost
realizat un studiu transversal, pe studenții anului 3 și 4 de la Facultățile Medicină, Moașe și
Farmacie, înscriși la cursul de SG. Rezultatele chestionării au servit drept bază pentru lansarea studiilor în sănătate, investiții în asociații umanitare, opinii despre subiectele
SG.Rezultate. În studiu au fost incluși 422 de studenți; 122 au participat la cursul SG (SG+),
iar 300 de studenți au intrat în grupul de control, neparticipând la cursul SG (SG-). Studenții
grupului SG+ au fost mai predispuși să se implice într-o asociație umanitară (22,3% față de
6,7%, p<0,001) sau au luat deja parte la o acțiune umanitară (20,5% față de 9,3%, p=0,002).
Studenții SG+ au fost mai predispuși să se angajeze în domeniul activității practice profesionale în străinătate sau în medicina umanitară (67% față de 38%, p=0,001). Munca în populații vulnerabile, impactul schimbărilor climatice asupra sănătății sunt subiecte frecvente în
grupul SG+.Concluzii. Studenții înscriși la cursul SG au prezentat un profil special: predominant feminin, deschis către lume, implicați în asociații de caritate și conștienți de importanța
interculturalității în relația de îngrijire. Pregătirea integrată a viitorilor lucrători din domeniul sănătății este o cale promițătoare pentru o mai bună gestionare a efectului crizei sanitare (de exemplu: pandemie, schimbări climatice și efecte asupra sănătății etc.). | en_US |
dc.language.iso | fr | en_US |
dc.publisher | Asociația de Biosiguranță și Biosecuritate din Republica Moldova | en_US |
dc.relation.ispartof | One Health & Risk Management | en_US |
dc.subject | global health | en_US |
dc.subject | school of medicine | en_US |
dc.subject | training | en_US |
dc.subject | multidisciplinary | en_US |
dc.subject | public health | en_US |
dc.subject.ddc | CZU: [378.661+378.147:613](44) | en_US |
dc.title | Formation en Santé Mondiale chez les étudiants en médecine: expérience d’un enseignement multidisciplinaire a l’ufr santé de Rouen, France | en_US |
dc.title.alternative | Global Health education experience of a multidisciplinary curriculum at Rouen School of Medicine, France | en_US |
dc.title.alternative | Instruirea mediciniștilor în Sănătatea Globală: experiența învățământului multidisciplinar la Unitatea de Formare și de Cercetare în sănătate din Rouen, Franța | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | One Health & Risk Management Vol. 2 No 4, 2021
|