USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/4018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGuştiuc, Vasile
dc.date.accessioned2019-06-25T12:00:03Z-
dc.date.available2019-06-25T12:00:03Z-
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationGUŞTIUC, Vasile. Aprecierea nivelului de percepţie privind necesitatea întroducerii modulului de educaţie pentru sănătate în curricula instituţiilor de învăţămînt preuniversitar. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 108-112.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4018-
dc.description.abstractThe school is on of the most important partners on the field of health education. Namely, at this level, where there is a direct and long term contact with the younger generation, can shape attitudes and skills essential to responsible and healthy behavior. Data obtained indicate that the health education module’s introduction in the school curriculum is supported by 95.5% of heads of institutions of higher education, 85.5% of parents and 88.3% of students, which creates prerequisites for sound fruitful cooperation and achieving the intended results. Şcoala este unul dintre cei mai importanţi parteneri în activităţile de educaţie pentru sănătate. Anume la acest nivel, unde există un contact direct şi de durată cu tînăra generaţie, se pot forma atitudini şi deprinderi indispensabile unui comportament responsabil şi sănătos. Datele obţinute îndică asupra faptului că întroducerea modulului de educaţie pentru sănătate în curricula şcolară este susţinută de către 95,5% din conducătorii instituţiilor de învăţămînt preuniversitar, 85,5% din părinţi şi 88,3% din elevi, fapt ce crează premise sănătoase pentru o colaborare fructuoasă şi obţinerea rezultatelor scontate.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP "Medicina"en_US
dc.titleAprecierea nivelului de percepţie privind necesitatea întroducerii modulului de educaţie pentru sănătate în curricula instituţiilor de învăţămînt preuniversitaren_US
dc.title.alternativeAssessing the perception’s level of a necessity for method of health education introduction in the pre-university educational institution’s curriculumen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Igienă

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APRECIEREA_NIVELULUI_DE_PERCEPTIE_PRIVIND_NECESITATEA.pdf593.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback