USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/4098
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCebotari, Diana
dc.date.accessioned2019-06-25T12:43:16Z-
dc.date.available2019-06-25T12:43:16Z-
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationCEBOTARI, Diana. Orientări conceptuale de evaluare în procesul didactic. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 512-518.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4098-
dc.descriptionCatedra Limba Română şi terminologie medicală USMF „Nicolae Testemiţanu”en_US
dc.description.abstractThe assessment of the results of the activity in education, highlights the value, the level and achievements, the efficiency and efforts made by all the educational factors and the efficiency of the training activity. The assessment of the outcomes is not done by itself and for somebody, but it is related to the objectives, contents, methods and means of the teaching used. The significance and the need of achieving a relevant assessment became extremely evident. As a result the impact on the assessment which on working out and caring on of educational process is necessary to start some more efficient modalities to integrate the assessment acts in didactic activity. We mean the process of approaching the formative assessment priority and its transforming into a dominant of assessing the students. Evaluarea rezultatelor muncii în învăţămînt evidenţiază valoarea, nivelul, performanţele şi eficienţa eforturilor depuse de toţi factorii educaţionali şi randamentul muncii de învăţare. Măsurarea şi aprecierea rezultatelor nu se face în sine şi pentru sine, ci prin raportare la obiectivele (competenţele), conţinuturile, metodele şi mijloacele de învăţare folosite. Importanta şi necesitatea realizarii unei evaluari pertinente au devenit extrem de evidente. Prin urmare impactul pe care evaluarea îl are asupra proiectării şi realizării procesului de învaţămînt este necesar pentru conceperea unor modalităţi mai eficiente de integrare a actelor evaluative în activitatea didactică. Este vorba de procesul de acordare a prioritaţii evaluării formative, transformarea acesteia într-o dominantă a evaluarii elevilor.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP Medicinaen_US
dc.titleOrientări conceptuale de evaluare în procesul didacticen_US
dc.title.alternativeConceptual aspects of assessment in didactic processen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Filologie medicală

Files in This Item:
File SizeFormat 
Orientari_conceptuale_de_evaluare_in_procesul_didactic.pdf193.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback