USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/5773
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLupu, Lilia
dc.contributor.authorCreţu, Constantin
dc.contributor.authorIgnat, Rodica
dc.contributor.authorFilimon, Angela
dc.contributor.authorGavriliuc, Alexandru
dc.contributor.authorCurocichin, Ghenadie
dc.date.accessioned2019-06-26T09:00:49Z
dc.date.available2019-06-26T09:00:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationLUPU, Lilia, CREŢU, Constantin, IGNAT, Rodica et al. Frecvenţa înaltă a depresiei și anxietăţii la debutul studiilor universitare ale studenţilor medici: studiu transversal = High frequency of depression and anxiety in medical students at the onset of university training: a cross-sectional study. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2014, nr. 2, pp. 18-25. ISSN 2345-1467.
dc.identifier.citation
dc.identifier.issn2345-1467
dc.identifier.urihttps://stiinta.usmf.md/sites/default/files/2018-09/MJHS%20nr.%202_2014.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/5773
dc.descriptionIMSP Clinica Universitară de Asistenţă Medicală Primară, Laboratorul de Genetică, Catedra de medicină de familie, Centrul Universitar de Simulare în Instruirea Medicală (CUSIM), IP Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractRezumat Introducere. Fenomenele psihologice, precum anxietatea și depresia, determină în mare măsură starea de sănătate mintală. Evaluarea sănătății mintale la studenții, aflați la debutul formării profesionale, este necesară pentru depistarea precoce și prevenirea efectelor negative ale acestor fenomene. Studiul a avut drept scop identificarea frecvenţei şi gravităţii fenomenelor anxios-depresive la studenții medici ai anului I de studii. Materiale și metode. S-a realizat un studiu transversal cu participarea studenților medici din primul an universitar (n=623, femei – 460), utilizând Chestionarul de Depresie Beck, forma scurtă (BDI-sf) și Inventarul Stare-Trăsătură de Anxietate (STAI) a lui Spilberger. La prelucrarea datelor a fost aplicată analiza descriptivă şi modulele de analiză statistică variaţională, testul Fisher. Rezultate. Simptome de depresie au fost raportate la 44,3% de studenți, dintre care – 86,2% femei. Dintre aceștia, la 22,5% s-a depistat depresie forma ușoară, la 19,7% – medie, la 2,1% – severă. La specialitatea „Sănătate publică”, frecvenţa depresiei a fost de 57,4%, la facultatea de Medicină – 48,2%, la cea de Stomatologie – 36,9%, iar la cea de Farmacie – 27,7% (p<0,01, testul exact Fisher). Nivelul anxietății, înregistrat la studenții de la specialitatea „Sănătate publică”, a fost de 96,38±16,82 puncte, conform STAI; la facultăţile de: Medicină – 89,83±17,10 puncte, Stomatologie – 87,11±16,42 puncte şi Farmacie – 84,17±14,56 puncte, conform STAI. Concluzii. Frecvența mare a depresiei și gradul sporit de anxietate, înregistrată la studenții-medici în cadrul acestui studiu, impune planificarea și efectuarea măsurilor de prevenție, precum și implementarea unui serviciu de asistență psihologică.en_US
dc.description.abstractAbstract Introduction. Anxiety and depression are psychological phenomena which largely determine the state of mental health. Mental health assessment in students, starting their professional training is required for early detection and prevention of negative effects of these phenomena. The present study aims to determine the phenomena of anxiety and depression among the first year medical students. Materials and methods. The cross-sectional research study was performed on a group of first year medical students (n=623, 460 – females), using the short form of the Beck’s Depression Inventory (shortened form, BDI-SF) and the Spielberger State-Trait Anxiety Inventory (STAI). The data processing was performed by using the descriptive and modules of variational statistical analysis or Fisher’s exact test. Results. Depression symptoms were reported in 44.3% of students while 86.2% represent females. In 22.5% of cases, students reported mild depression, 19.7% – medium depression and 2.1% – severe depression. The frequency of depression made up 57.4% of cases at Specialty of Public Health, 48.2% – at Faculty of Medicine, 36.9% – at Faculty of Dentistry, and 27.7% – at Faculty of Pharmacy, (p<0.01, Fisher’s exact test). According to STAI, the level of anxiety recorded among students was as follows: Specialty of Public Health – 96.38±16.82 points, Faculty of Medicine – 89.83±17.10 points, Faculty of Dentistry – 87.11±16.42 points, and Faculty of Pharmacy – 84.17±14.56 points. Conclusions. High frequency and increased degree of anxiety and depression phenomena among medical students requires planning and implementation of preventive measures as well as a psychological assistance service.
dc.language.isoen-roen_US
dc.publisherRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences
dc.subject.meshDepressionen_US
dc.subject.meshAnxietyen_US
dc.subject.meshAnxiety Disordersen_US
dc.subject.meshStudents, Health Occupations--psychologyen_US
dc.subject.meshPrevalenceen_US
dc.titleFrecvenţa înaltă a depresiei și anxietăţii la debutul studiilor universitare ale studenţilor medici: studiu transversalen_US
dc.title.alternativeHigh frequency of depression and anxiety in medical students at the onset of university training: a cross-sectional studyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2014 nr. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Frecventa_inalta_a_depresiei_si_anxietatii_la_debutul_studiilor.pdf261.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback