USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/6309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSavin, Victor
dc.contributor.authorDondiuc, Iurie
dc.contributor.authorPalaria, Rodica
dc.date.accessioned2019-06-26T15:10:44Z-
dc.date.available2019-06-26T15:10:44Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSAVIN, Victor, DONDIUC, Iurie, PALARIA, Rodica. Satisfacţia pacientului în condiţiile spitaliceşti – un criteriu important al calităţii serviciilor medicale prestate. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, Vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 212-218.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6309-
dc.descriptionCatedra Sănătate Publică şi Management USMF „N. Testemiţanu” IMSP SCM nr. 1en_US
dc.description.abstractThe quality of health services represents the level of excellence in medical activity, in accordance with the current level of medical knowledge and technology. Avedis Donabedian’s theory is that quality has to be analyzed under three aspects: structure, process and result. Structure is the easiest to be measured, being represented by all the resources of health organization (material, human and financial resources). More difficult is to measure the results of health services, which are expressed by the patient’s health status, the level of satisfaction etc. The measure of the satisfaction level is a subjective aspect, which is variable due to the individual level of culture and the personal perception regarding the individual health or disease status. In the present article, we have totalized and comment the patients’ satisfaction level in relation to the health services done in the Municipal Clinical Hospital nr. 1, in order to find out the main positive aspects, but also the patients’ dissatisfactions concerning the supplied services. Calitatea serviciilor medicale prestate reprezintă gradul de excelenţă obţinut în activitatea medicală, în concordanţă cu nivelul actual al cunoştinţelor şi tehnologiei medicale. Conform teoriei lui Avedis Donabedian, calitatea trebuie analizată sub trei aspecte: aspectul de structura, aspectul procesual şi rezultatul. Aspectul de structura poate fi cel mai uşor măsurată, ea fiind reprezentată de toate resursele unei organizaţii (materiale, umane şi financiare). Însă, cel mai greu pot fi evaluate rezultatele serviciilor medicale prestate, care se exprimă prin starea de sănătate a pacientului, gradul său de satisfacţie etc. Măsurarea gradului de satisfacţie este un aspect subiectiv, care variază în funcţie de 213 gradul de cultură şi de percepţia individuală asupra stării de sănătate, sau boală a individului. În prezentul articol am totalizat şi comentat gradul de satisfacţie al pacienţilor, în raport cu serviciile medicale realizate în cadrul IMSP SCM nr. 1, cu scopul de a surprinde principalele aspecte pozitive, dar şi nemulţumirile pacienţilor.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherCEP "Medicina"en_US
dc.subjectpacienten_US
dc.subjectconditiien_US
dc.subjectspitalen_US
dc.subjectcalitateen_US
dc.subjectserviciien_US
dc.subjectmedicalen_US
dc.titleSATISFACŢIA PACIENTULUI ÎN CONDIŢIILE SPITALICEŞTI – UN CRITERIU IMPORTANT AL CALITĂŢII SERVICIILOR MEDICALE PRESTATEen_US
dc.title.alternativePatient satisfaction within the hospital conditions – important criteria of quality of the suplied health servicesen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Medicină socială și management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SATISFACTIA_PACIENTULUI_IN_CONDITIILE_SPITALICESTI.pdf515.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback