USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/6397
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBâlici, Marcel
dc.contributor.authorBâlici, Nadejda
dc.contributor.authorChiriac, Argentina
dc.date.accessioned2019-06-26T15:43:21Z-
dc.date.available2019-06-26T15:43:21Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBÂLICI, Marcel, BÂLICI, Nadejda, CHIRIAC, Argentina. Elaborarea discursului didactic în baza arhetipurilor conceptuale europene. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 389-393.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6397-
dc.descriptionSecția Pregătire Preuniversitară, USMF „Nicolae Testemițanu” Catedra Limba Română și terminologie medicală, USMF „Nicolae Testemițanu”en_US
dc.description.abstractThe article presents some rules of the conceptual structures application of some European projects challenged by autochthonous contemporary education. The essential objective which underlay the European sources consultation was the experience revaluation of the strategies development of the multilingual and multicultural competence acquisition. Pedagogical vision of achieving this objective can be consistent with documents elaborated in the EU. The e-tandem is the experimental method of work during classes. This article contains algorithms of description of elements of the work organization in tandem, to develop methods of achieving the objective, to present the obtained results, to cooperate in order to carry out a joint project. Lucrarea prezintă câteva modalități de aplicare ale structurilor conceptuale ale unor proiecte europene la provăcările învățământului contemporan autohton. Obiectivul esential care a stat la baza consultării surselor europene a fost valorificarea experienței de elaborare a strategiilor de dobândire a competențelor pluriligvisice și multiculturale. Viziunea pedagogică pentru realizarea acestei finalități poate concorda cu documentele elaborateîn cadrul UE. Metoda de lucru experimentată în cadrul orelor de curs estee-tandemul. Articolul conține algoritmi de descriere a elementelor de organizare a lucrului în tandem, de elaborare a metodelor de realizare a sarcinii, de prezentare a rezultatelor obținute, de cooperare pentru efectuarea unui proiect comun.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP Medicinaen_US
dc.subject.meshEducationen_US
dc.titleElaborarea discursului didactic în baza arhetipurilor conceptuale europeneen_US
dc.title.alternativeDevelopment of the didactic discourse on the basis of the European conceptual archetypesen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Filologie medicală

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELABORAREA_DISCURSULUI_DIDACTIC_IN_BAZA_ARHETIPURILOR.pdf306.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback