USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/6400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBâlici, Nadejda
dc.contributor.authorBâlici, Marcel
dc.contributor.authorPruteanu, Maria
dc.date.accessioned2019-06-26T15:43:21Z-
dc.date.available2019-06-26T15:43:21Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBALICI, Nadejda, BALICI, Marcel, PRUTEANU, Maria. Concordanța dintre proiectarea didactică și identificarea nivelelor de autonomie ale utilizatorului. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 374-378.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6400-
dc.descriptionCatedra Limba Română și terminologie medicală, USMF „Nicolae Testemițanu” Secția Pregătire Preuniversitară, USMF „Nicolae Testemițanu”en_US
dc.description.abstractThis article focuses on the problem of identifying the characteristics of the transmissive versus constructivist learning paradigms. Constructivist approach of the study refers to metacognitive skills of the users which enable them to develop strategies for achieving the goal in terms of autonomous learning style. Metacognitive skills will combine with the ontological ones. The article is also a theoretical support on the autonomy learning levels expressed by Nunan. It also contains algorithms of practical implementation of methods of the users` tasks awareness, their selection and change, development of new tasks that the users consider effective for achieving their own success. Ontological element of the self-perception can eliminate feelings of anxiety which are real impediments to effective learning. Lucrarea abordează problema relevării caracteristicilor paradigmelor de învățare transmisive versus constructiviste. Abordarea constructivistă a studiului înseamnă dezvoltarea competențelor metacognitive ale utilizatorilor pentru ca să poată elabora strategii de realizare a sarcinii din perspectiva stilului autonom de învățare. Competențele metacognitive se vor îmbiina cu cele ontologice. De asemenea, lucrarea reprezintă un suport teoretic referitor la nivelele de autonomie a învățării expuse de Nunan, dar conține și algoritmi de aplicare practică a metodelor de conștientizare a sarcinilor de către utilizatori, de selectare și modificare a lor, de elaborare a noilor sarcini pe care utilizatorul le consideră eficiente pentru realizarea propriului succes. Elementul ontologic al perceperii propriului eu poate înlătura sentimentele de anxietate care sunt impedimente reale pentru învățarea eficientă.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP Medicinaen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.titleConcordanța dintre proiectarea didactică și identificarea nivelelor de autonomie ale utilizatoruluien_US
dc.title.alternativeConsistency between teaching projection and identification of levels of user`s autonomyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Filologie medicală

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CONCORDANTA_DINTRE_PROIECTAREA_DIDACTICA_SI_IDENTIFICAREA.pdf270.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback