DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Agachie, Lia-Mirela | |
dc.date.accessioned | 2021-01-04T11:03:25Z | |
dc.date.available | 2021-01-04T11:03:25Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | AGACHIE, Lia-Mirela. Study programmes for the appropriation of the particularities of influence and adaptation of the human body to climate change = Programe de studii pentru însușiirea particularităților de influență și adaptarea organismului uman la schimbările climatic. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book. Chișinău: [s. n.], 2020, p. 143. | en_US |
dc.identifier.uri | https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf | |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14459 | |
dc.description | Catedra de igienă generală, USMF „Nicolae Testemiţanu”, Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova, Ziua internațională a științei pentru pace și dezvoltare | en_US |
dc.description.abstract | Background. Climate change is considered one of the greatest threats to global health in the 21st
century. A medical curriculum on climate change has the greatest opportunity to reach large cohorts of
professionals and allow standardization between institutions. Objective of the study. Evaluation of
study plans at the "N. Testemitanu" USMPh to highlight the training of doctors on the influence of
climate change, global warming on population health, prevention and adaptation measures. Material
and Methods. A descriptive study was carried out, examining 93 plans of theoretical courses and
practical works at the faculties of Medicine, Pharmacy and Dentistry. More than 30 bibliographic
references (Romania, Russia, France, United Kingdom) were also analysed to highlight the need to
develop study programmes for medical practitioners on the topic addressed. Results. The literature
reflects the potential roles of healthcare professionals in the context of climate change: preventing
consequences; advocate for sustainable government policies. As a result of the examination of the plans
of theoretical courses and practical works in medicine, we established: Courses for preparing students
for the adaptation of the human body to climate changes, we met only in 2 disciplines: Medical
emergencies with the theme "Medical emergencies due to heat. Hypothermia" and to Military Medicine
on the theme "Organization of the supply of medical materials to health institutions and formations in
exceptional circumstances". Conclusion. Curriculum on aspects of climate change, global warming is
necessary for the preparation and education of the workforce and could catalyze a transition in medical
education, deepen existing learning and strengthen the attributes of graduates. Introducere. Schimbările climatice sunt considerate una din cele mai mari amenințări pentru sănătate
la nivel global în secolul XXI. Un curriculum medical privind schimbările climatice are posibilitate
sporită de a ajunge la cohorte mari de profesioniști și de a permite standardizarea între instituții. Scopul
lucrării. Evaluarea planurilor de studii la USMF „N. Testemițanu” pentru evidențierea instruirii
mediciniștilor referitor la influența schimbărilor climatice, încălzirii globale asupra sănătății populației,
măsurilor de prevenire și adaptare. Material și Metode. A fost realizat un studiu descriptiv, cu
examinarea a 93 planuri ale cursurilor teoretice și ale lucrărilor practice la facultățile Medicină,
Farmacie, Stomatologie. De asemenea, au fost analizate peste 30 de referinţe bibliografice (România,
Rusia, Franța, Marea Britanie) pentru evidențierea necesității elaborării programelor de studii pentru
mediciniști la tematica abordată. Rezultate. Literatura de specialitate reflectă rolurile potențiale ale
cadrelor medicale în contextul schimbărilor climatice: prevenirea consecințelor; pledarea pentru politici
guvernamentale durabile. În rezultatul examinării planurilor cursurilor teoretice și lucrărilor practice la
medicină, am stabilit: cursuri pentru pregătirea studenților pentru adaptarea organismului uman la
modificările climaterice atestate doar la 2 discipline: Urgențe medicale cu tematica ,,Urgențele medicale
datorate căldurii. Hipotermiile” și la Medicina Militară cu tematica ,,Organizarea aprovizionării cu
materiale medicale a instituțiilor și formațiunilor ocrotirii sănătății în situații excepționale”.
Concluzii. Curriculumul privind aspectele schimbărilor climatice, încălzirii globale este necesar pentru
pregătirea și educarea forței de muncă și ar putea cataliza o tranziție în educația medicală, poate
aprofunda învățarea existentă și poate consolida atributele absolvenților. | en_US |
dc.publisher | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova | en_US |
dc.subject | climate change | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | adaptation | en_US |
dc.title | Study programmes for the appropriation of the particularities of influence and adaptation of the human body to climate change | en_US |
dc.title.alternative | Programe de studii pentru însușiirea particularităților de influență și adaptarea organismului uman la schimbările climatice | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book
|