DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Gojan, Veronica | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-06T00:23:44Z | - |
dc.date.available | 2021-01-06T00:23:44Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14654 | - |
dc.description.abstract | Background. The psychology of managers' service relations is defined by the ability of managers to
influence employees (subordinates) to obtain maximum efficiency and maximum socio-human
satisfaction, by coordination of group efforts, organization and guidance it. Objective of the
study. Highlighting the psychological aspects of the manager's activities within the service
relations. Material and Methods. Bibliographic analysis of the specialized literature and sociological
study of the situation regarding the relations in the work collectives from some pharmaceutical
enterprises through questionnaires. Results. Studying the manager’s activity of a pharmaceutical
enterprise within relations with subordinates highlighted the following compartments: the general
psychological laws applied in management, the particularities of the manager's work, types and
managerial stylistics, the socio-psychological climate in the work team, the behavior of the manager and
the management of one's own behavior ,the thinking process in managerial activity, the organizational
behavior and building of an effective work team, all these influence the result of the professional and
economic activity of the enterprise. Conclusion. The activity and the way the manager works are
decisive, the managerial abilities of the manager, the success in the relations with the subordinates
determines the results of the team that he leads and represents an efficient tool towards the success of
the pharmaceutical enterprise.
Introducere. Psihologia relațiilor de serviciu a conducătorilor se definește prin abilitatea conducătorilor
de a influența colaboratorii (subalternii) să obțină maximum de eficiență și maximum de satisfacții
socio-umane, prin coordonarea eforturilor în grup, organizarea și îndrumarea acestuia. Scopul
lucrării. Evidențierea aspectelor psihologice ale activității managerului în cadrul relațiilor de
serviciu. Material și Metode. Analiza bibliografică a literaturii de specialitate și studiul sociologic al
situației privind relațiile în colectivele de muncă din unele întreprinderi farmaceutice prin
chestionare. Rezultate. Studierea activității conducătorului unei întreprinderi farmaceutice în cadrul
relațiilor cu subalternii a scos în evidență următoarele compartimente: legitățile psihologice generale
aplicate în management, particularitățile lucrului managerului, tipuri și stilistica managerială, climatul
socio-psihologic în colectivele de muncă, comportamentul managerului și managementul propriului
comportament, procesele gândirii în activitatea managerială, comportamentul organizațional și
alcătuirea unei echipe de lucru eficace, toate influențând rezultatul activității profesionale și economice
a întreprinderii. Concluzii. Activitatea și modul de a munci al conducătorului sunt decisive, capacitățile
manageriale ale conducătorului, succesul în relațiile cu subalternii determină rezultatele colectivului pe
care îl conduce și reprezintă un instrument eficient către succesul întreprinderii farmaceutice. | en_US |
dc.publisher | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova | en_US |
dc.subject | managerial psychology | en_US |
dc.subject | service relations | en_US |
dc.subject | pharmaceutical enterprise | en_US |
dc.title | The psychology of service relations of pharmaceutical enterpise’s managers | en_US |
dc.title.alternative | Psihologia relațiilor de serviciu a conducătorilor întreprinderilor farmaceutice | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book
|