DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Goma, Ludmila | |
dc.contributor.author | Cernițanu, Mariana | |
dc.contributor.author | Globa, Nina | |
dc.contributor.author | Cărăruș, Margareta | |
dc.date.accessioned | 2021-01-06T17:51:42Z | |
dc.date.available | 2021-01-06T17:51:42Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | GOMA, Ludmila, CERNITANU, Mariana, GLOBA, Nina, CARARUS, Margareta. Approaches regarding the psycho-pedagogical training of university teachers with medical profile = Abordări privind formarea psihopedagogică a cadrelor didactice universitare cu profil medical. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book. Chișinău: [s. n.], 2020, p. 113. | |
dc.identifier.uri | https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf | |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14793 | |
dc.description.abstract | Background. Quality assurance in teacher training is a challenge of contemporary education at all
levels. In the Development Strategy of SUMPh ”Nicolae Testemitanu”, the quality of professional and
pedagogical training of medical academics is one of the basic objectives. Objective of the
study. Analysis of the opinions and perspectives in the formation and development of the didactic
competence of the medical academics within the realization of the educational approach in the medical
higher education. Material and Methods. Type of study: primary, selective, descriptive, crosssectional. Research methods: bibliographic, statistical and sociological. Methods of collecting primary
material: analysis of bibliographic sources, analysis of official documents and questioning. The sample
of respondents consisted of 104 teachers from SUMPh "Nicolae Testemitanu". The study was conducted
from March to May 2020. Results. Most of the respondents (90.38 ± 5.67%, 95% CI) mentioned that
the training in psychopedagogy is a very important one for all medical academics. The most current
directions for the development of the psycho-pedagogical training module proposed by the respondents
were to emphasize practical skills (32.69 ± 9.02%), paying more attention to pedagogical training (25.0
± 8.32%), highlighting pedagogical training in the taught specialty (17.31 ± 7.27%) and focusing on
developing the necessary key competencies (11.54 ± 6.14%). Conclusion. According to international
standards, in order to obtain the status of teacher, it is necessary to follow a pedagogical
training. Valorization of student-centered teaching methods, simulation and online training are ongoing
challenges for psycho-pedagogical training at SUMPh ”Nicolae Testemitanu".
Introducere. Asigurarea calității în pregătirea cadrelor didactice constituie o provocare prioritară a
învăţământului contemporan de toate nivelele. În Strategia de dezvoltare a USMF „Nicolae
Testemițanu”, calitatea formării profesionale și pedagogice a cadrelor didactice constituie unul dintre
obiectivele de bază. Scopul lucrării. Analiza opiniilor și perspectivelor în formarea și dezvoltarea
competenței didactice a profesorilor cu profil medical în cadrul realizării demersului educațional în
învățământul superior medical. Material și Metode. Tipul studiului: primar, selectiv, descriptiv,
transversal. Metodele de cercetare: bibliografică, statistică și sociologică. Metodele de colectare a
materialului primar: analiza surselor bibliografice, a documentelor oficiale și chestionarea. Eșantionul
de respondenți a alcătuit 104 de cadre didactice de la USMF „Nicolae Testemițanu”. Perioada de
desfășurare a studiului: martie – mai 2020. Rezultate. Majoritatea respondenților (90.38±5.67%, IC
95%) au menționat că formarea în psihopedagogie este una foarte importantă pentru toate cadrele
didactice universitare cu profil medical. Cele mai actuale direcții de dezvoltare a modulului de formare
psihopedagogică propuse de cei chestionați au fost: mai mult accent pe abilitățile practice
(32.69±9.02%), acordând atenție sporită formării pedagogice (25.0±8.32%), cu evidențierea pregătirii
pedagogice în specialitatea predată (17.31±7.27%) și focusarea pe dezvoltarea competențelor cheie
necesare (11.54±6.14%). Concluzii. Conform standardelor internaționale, pentru a obține statutul de
cadru didactic este necesar de urmat o formare pedagogică. Valorificarea metodelor de predare axate pe
student, simularea și instruirea on-line sunt provocări în derulare pentru formarea psihopedagogică în
cadrul USMF „Nicolae Testemițanu”. | en_US |
dc.publisher | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova | en_US |
dc.subject | psycho-pedagogical training | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | didactic competencies | en_US |
dc.title | Approaches regarding the psycho-pedagogical training of university teachers with medical profile | en_US |
dc.title.alternative | Abordări privind formarea psihopedagogică a cadrelor didactice universitare cu profil medical | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book
|