DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Priseajniuc, Victoria | - |
dc.contributor.author | Cojocaru, Radu | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-08T11:13:43Z | - |
dc.date.available | 2021-01-08T11:13:43Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14897 | - |
dc.description.abstract | Background. Educational activities have a decisive role in ensuring the oral health of children and must aim
at adopting dento-sanogenic behaviors, carried out periodically and from an early age, initiated and
maintained in the family; parents, being the first models of behavior for children. Objective of the
study. Evaluation of parents knowledge, attitudes and oral health practices in preschool children in inducing
dento-sanogenic behaviors and developing recommendations for creating and maintaining dento-sanogenic
practices in children. Material and Methods. A quantitative, selective descriptive study was performed. The
study was conducted on a group of 410 parents from the Republic of Moldova. The study focused on the
segment of parents who have children aged between 3 and 6 years from the two areas of residence: urban
and rural, being applied a standardized questionnaire, developed by WHO, supplemented with additional
questions from the author. Results. Parents in urban areas (45%) know twice as better those in rural areas
(22%) that brushing starts with the eruption of the first temporary tooth. Only half of parents (48%) know
that a preschooler is recommended to brush their teeth at least twice a day and 11% of parents believe that
their children do not need to brush their teeth, considering that they are changing anyway. Almost half of
parents (40%) do not know the correct technique of brushing their teeth. Only 11% of mothers were an
example for their child in learning dento-sanogenic habits and about a quarter of parents are not involved in
any way in learning dental hygiene of their children. Conclusion. The formation and maintenance of
hygienic-dental practices and pursuing interest and motivation for oral health begins in the family and the
main role goes directly to parents, but they do not have enough knowledge about children's oral health and
do not show sufficient involvement.
Introducere. Activitățile de educație au un rol determinant în asigurarea unei sănătăți orale a copiilor și
trebuie să vizeze adoptarea unor comportamente dento-sanogene, desfășurate periodic și de la vârstă fragedă,
inițiate și menținute în familie; părinții, fiind primele modele de comportament pentru copii. Scopul
lucrării. Evaluarea cunoștințelor, atitudinilor și practicilor de sănătate orală a părinților, aplicate copiilor
preșcolari în inducerea comportamentelor dento-sanogene și elaborarea recomandărilor de formare și educare
a practicilor dento-sanogene la copii. Material și Metode. A fost realizat un studiu cantitativ, descriptiv și
selectiv. Eșantionul reprezentativ a constituit 410 părinți din Republica Moldova. Studiul s-a focalizat pe
segmentul de părinţi care au copii cu vârstă cuprinsă între 3 și 6 ani din cele două medii de reşedinţă: urban
şi rural, fiind aplicat un chestionar standartizat, elaborat de OMS, suplinit cu întrebări adiționale de
autor. Rezultate. Părinții din mediul urban (45%) cunosc de două ori mai bine ca cei din mediul rural (22%)
că periajul dentar începe o dată cu erupția primului dinte temporar. Doar jumătate dintre părinți (48%) cunosc
că un copil de vârstă preșcolară este recomandat să-și perieze dinții cel puțin de 2 ori pe zi și 11% dintre
părinți sunt de părere că nu e nevoie ca copii lor să se spele pe dinți, considerând că ei oricum se schimbă.
Aproape jumătate dintre părinți (40%) nu cunosc tehnica corectă a periajului dentar. Doar 11% dintre mame
au fost un exemplu pentru copilul lor în deprinderea obiceiurilor dento-sanogene și circa un sfert dintre părinți
nu se implică în nici un mod în deprinderea igienei dentare a copiilor. Concluzii. Formarea deprinderilor
igienico-dentare şi cultivarea interesului pentru sănătatea orală începe în familie și revine în mod direct
părinților, dar aceștia nu au suficiente cunoștințe privind sănătatea orală a copiilor și nu manifestă implicare
și încurajare suficientă. | en_US |
dc.publisher | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova | en_US |
dc.subject | oral health | en_US |
dc.subject | preschoolers | en_US |
dc.subject | dental hygiene | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.title | Knowledge, attitudes, practices of oral health among parents with preschool children | en_US |
dc.title.alternative | Cunoștințe, atitudini, practici de sănătate orală a părinților cu copii preșcolari | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book
|