DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Penalver Castellano, Rafael | |
dc.contributor.author | Rivas Anton, Alfredo | |
dc.date.accessioned | 2021-02-09T12:15:25Z | |
dc.date.available | 2021-02-09T12:15:25Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | PENALVER CASTELLANO, Rafael, RIVAS ANTON, Alfredo. La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină. 2013, nr. 1(46), pp. 58-62. ISSN 1729-8687. | en_US |
dc.identifier.issn | 1729-8687 | |
dc.identifier.uri | http://revistaspemm.md/wp-content/uploads/2019/04/cm1_46_2013-1.pdf | |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/15358 | |
dc.description | Atelier de lucru al Asociaţiei Latine pentru Analiza Sistemelor de Sănătate (ALASS) cu tema: „Malpraxis medical: actualităţi şi perspective”, organizat de Asociaţia Economie, Management şi Psihologie în Medicină din Republica Moldova, membru instituţional, 29 iunie 2012, Chișinău, Republica Moldova | en_US |
dc.description.abstract | Summary.
The property claims management as a mechanism to improve the quality of
healthcare
Objective. To analyze the (medical malpractice) claims from patients of the
Regional Health Care Service of Castilla-La Mancha (part of the Spanish
National Health Care System) suffering from health care induced injures, in
order to assess if they contain enough information to develop a risk map. This
map could be useful tool to alert about risk elements for patients attended by
health care services.
Methods. 1310 (medical malpractice) claims records were studied, filed by the
citizens of Castilla-La Mancha Region between 2004 and 2009. These claims
have been resolved by the Health Care Service (Administration).
The claims were classifi ed by cause, geographical location of the patient, health
care level, administrative dependence of the health care centre, and status of
the attending health professional.
Results. Risk selection criteria were developed for different levels of health
care. These criteria considered the repetition of adverse events capable of
causing harm, the reiteration of mistakes in a given process, and the impact of
the injuries produced, provided that the end result of negligence and mistakes
was the patient’s death.
Conclusions. Spanish health care system allows to design and implement a new
information system. This system contains enough qualitative, organizational
and functional data of the health service to develop a risk map of errors or
circumstances leading to avoidable injuries to the citizens, thus becoming yet
another tool for health care quality improvement. | en_US |
dc.description.abstract | Rezumat.
Managementul reclamaţiilor patrimoniale ca element pentru îmbunătăţirea
calităţii asistenţei sanitare.
Au fost analizate plângerile (malpraxis medical) pacienţilor care au utilizat
Serviciul Regional de Sănătate din Castilla-La Mancha şi care au suferit leziuni
induse de îngrijirile de sănătate, cu scopul de a evalua dacă acestea conţin suficiente informaţii pentru a dezvolta o hartă a riscului, utilă pentru alerta privind
elementele de risc pentru pacienţii care au benefi ciat de servicii de sănătate. Au
fost studiate 1.310 plângeri înregistrate, depuse de către cetăţenii din Regiunea
Castilla-La Mancha în perioada 2004-2009, rezolvate de Serviciul de Sănătate
(Administraţie) şi clasifi cate în funcţie de cauză, zona geografi că a pacientului,
de nivelul de îngrijire a sănătăţii, de apartenenţa administrativă a centrului
de îngrijire a sănătăţii, precum şi de statutul profesionistului care a acordat
asistenţa. Criteriile de selecţie a riscurilor au fost dezvoltate pentru diferite
niveluri de îngrijire a sănătăţii. Aceste criterii au luat în consideraţie repetarea
evenimentelor adverse care pot provoca daune, repetarea greşelilor într-un
anumit proces, precum şi impactul leziunilor produse, atunci când rezultatul
final al neglijenţei sau greşelii a fost moartea pacientului. Sistemul de sănătate
spaniol a proiectat şi a implementat un nou sistem de informaţii. Acest sistem
conţine sufi ciente date calitative, organizatorice şi funcţionale privind serviciile
de sănătate, pentru a dezvolta o hartă a riscului de erori sau circumstanţe care
duc la evenimente adverse evitabile pentru cetăţeni, devenind astfel un instrument
complementar pentru îmbunătăţirea calităţii îngrijirilor de sănătate. | en_US |
dc.language.iso | es | en_US |
dc.publisher | Asociația Obștească ”Economie, Management și Psihologie în Medicină” din Republica Moldova | en_US |
dc.relation.ispartof | Sănătate Publică, Economie și Management în Medicină: Atelier de lucru al Asociaţiei Latine pentru Analiza Sistemelor de Sănătate (ALASS) cu tema: „Malpraxis medical: actualităţi şi perspective”, organizat de Asociaţia Economie, Management şi Psihologie în Medicină din Republica Moldova, membru instituţional, 29 iunie 2012, Chișinău, Republica Moldova | en_US |
dc.subject | claims due to medical malpractice | en_US |
dc.subject | risk map | en_US |
dc.subject | mistakes | en_US |
dc.subject | hurt | en_US |
dc.subject | indemnitation | en_US |
dc.subject | quality | en_US |
dc.title | La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină Nr. 1 (46) / 2013
|