USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/16341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAxenti, Daniela
dc.date.accessioned2021-03-26T07:33:42Z
dc.date.available2021-03-26T07:33:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAXENTI, Daniela. Distribuția angrosistă a medicamentelor în Republica Moldova = Wholesale distribution of medicines in Republic of Moldova. In: Revista Farmaceutică a Moldovei. 2019, nr. 1-4, p. 43. ISSN 1812-5077.en_US
dc.identifier.issn1812-5077
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/16341
dc.descriptionCatedra de farmacie socială “Vasile Procopișin”, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Distribuția reprezintă o componentă importantă a activității de marketing farmaceutic în asigurarea conformă cu medicamente a consumatorului. Distribuitorii angro de medicamente aplică un sistem de management al calităţii, care garantează că medicamentele furnizate sunt înregistrate în Republica Moldova, conform legislaţiei în vigoare, se evită contaminarea cu alte produse, se realizează rotaţia stocurilor depozitate și că medicamentele sunt depozitate în zone sigure și protejate. Scopul lucrării. Analiza situației existente a distribuţiei angrosiste autohtone de medicamente. Material și metode. Studiul, analiza cadrului legislativ și sinteza datelor statistice. Rezultate. Distribuția medicamentelor în Republica Moldova este efectuată prin intermediul a peste 50 de distribuitori oficiali. Regulile de Bună Practică de Distribuţie, aprobate prin ordinul MS nr.1400 din 09.12.2014, sunt implementate de 21 de distribuitori, dintre aceștea fiind - Amofarm SRL, RihPanGal Farma SRL,Vinamex SRL, Becor SRL, DitaEstFarm SRL, etc. Piaţa farmaceutică a Republicii Moldova este acoperită de canalele de distribuţie de diferite nivele și la alegerea canalului de distribuţie se iau în calcul consumatorii, medicamentele, concurenţa, întreprinderile mediatoare. Concluzii. 1. Implementarea regulilor GDP de către distribuitorii oficiali conduce la asistenţa consumatorului cu medicamente calitative, eficiente și inofensive. 2. Acoperirea pieţei farmaceutice autohtone prin canale de distribuţie include principalii indicatori – consumatorul și acoperirea geografică.ro
dc.description.abstractIntroduction. Distribution is an important component of the pharmaceutical marketing activity, in the assurance of the consumer with medicines. The wholesale distributors of medicines apply a quality management system, which guarantees that the supplied medicines are registered in the Republic of Moldova, according to the legislation in force, avoids contamination with other products, the rotation of the stored stocks is realized and that the medicines are stored in safe and protected areas. The aim of the study. Analysis of the existing situation of the indigenous wholesale distribution of medicines. Material and methods. Study, analysis of the legislative framework and the synthesis of statistical data. Results. The distribution of medicines in the Republic of Moldova is applied through more than 50 official distributors. The rules of Good Distribution Practice, approved by the MoH order no. 1400 from 09.12.2014, are implemented by 21 distributors, of which are - Amofarm LTD, RihPanGal Farma LTD, Vinamex LTD, Becor LTD, DitaEstFarm LTD, etc. The pharmaceutical market of the Republic of Moldova is covered by the distribution channel of different levels and at the choice of the distribution channel is considering the consumers, medicines, competition, mediating companies. Conclusions. 1. The implementation of GDP by official distributors leads to consumer assistance with qualitative, efficient and harmless medicines. 2. The coverage of the domestic pharmaceutical market through distribution channels includes the main indicators - the consumer and the geographical coverage.en_US
dc.publisherAsociația Farmaciștilor din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofRevista Farmaceutică a Moldovei: The Second Congress of Pharmaceutical Students Association from the Republic of Moldova dedicated to the 55th anniversary of the Faculty of Pharmacy ”Drug and Pharmacist: news and perspectives”, November 14-17, 2019, Chisinau, Republic of Moldovaen_US
dc.subjectdistributionen_US
dc.subjectmedicinesen_US
dc.subjectmanufacturersen_US
dc.subjectdistribution channelen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titleDistribuția angrosistă a medicamentelor în Republica Moldovaro
dc.title.alternativeWholesale distribution of medicines in Republic of Moldovaen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Revista Farmaceutică a Moldovei Nr. 1-4, 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DISTRIBUTIA_ANGROSISTA_A_MEDICAMENTELOR.pdf65.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback