DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Chirev, Larisa | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-30T13:29:33Z | - |
dc.date.available | 2021-05-30T13:29:33Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | CHIREV, Larisa. Dezvoltarea rezilienţei emoţionale la copii. In: Buletin de perinatologie. 2016, nr. 3(71), pp. 77-78. ISSN 1810-5289. | en_US |
dc.identifier.issn | 1810-5289 | - |
dc.identifier.uri | https://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2016/3_2016.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17156 | - |
dc.description | Universitatea Pedagogică de Stat ”I.Creangă”, catedra Psihologie | en_US |
dc.description.abstract | Abilitatea copilului de a-şi recunoaşte, înţelege, accepta şi exprima emoţiile într-un mod adecvat (fără să-i rănească pe
ceilalţi) este un indicator al sănătăţii lui mentale, a stării lui de bine emoţionale şi sociale. Modul de exprimare şi manifestare a
emoţiilor se învaţă din interacţiunea cu ceilalţi – părinţi şi educatori.
Rezilienţa emoţională este abilitatea copilului de a face faţă într-un mod sănătos emoţiilor de zi cu zi, de a fi atent şi empatic la nevoile celorlalţi, de a-şi gestiona emoţiile negative şi de a se adapta la situaţii de stres şi experienţe neplăcute sau care
îi creează disconfort.
Copiii învaţă exprimarea emoţională prin:
Observarea comportamentelor părinţilor sau a celorlalţi copii
- Imitarea comportamentelor celorlalţi
- Consecinţele pe care le are exprimarea verbală a emoţiei.
Modul în care un copil îşi exprimă emoţiile diferă în funcţie de temperamentul şi de reactivitatea lui emoţională. Abilităţile de
bază, însă, sunt aceleaşi pentru toţi copiii:
a) Recunoaşterea şi acceptarea emoţiilor. Emoţiile ne semnalează că e nevoie de a schimba ceva în context sau în
convingerea faţă de situaţie. Este necesar de a învăţa copilul că este normal şi sănătos să simtă diferite emoţii.
b) Exprimarea emoţiilor într-un mod adecvat. Copilul are nevoie să înveţe cum să-şi exprime într-un mod adecvat emoţiile, ce cuvinte, expresii sau acţiuni să folosească în exprimare. El are nevoie să ştie şi care sunt modalităţile neadecvate de
exprimare a emoţiilor.
c) Managementul emoţiilor. Adaptarea copilului la situaţii în care reacţionează emoţional negativ este o abilitate necesară zi de zi. Copilul poate fi învăţat să aibă o atitudine pozitivă faţă de sine prin aprecierea pozitivă a efortului de a rezolva o
situaţie şi discutarea despre cum ar reacţiona sau rezolva diferit problema într-o altă situaţie.
Ghidul pentru părinţi în oferirea sprijinului pentru copil cuprinde o listă de recomandări cu referire la ce pot face şi cum pot
face pentru a-şi ajuta copilul să-şi gestioneze emoţiile zilnice. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Instituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copilului | en_US |
dc.relation.ispartof | Buletin de perinatologie | en_US |
dc.subject | rezilienţă emoţională | en_US |
dc.subject | reactivitate emoţională | en_US |
dc.subject | recunoaşterea şi acceptarea emoţiilor | en_US |
dc.subject | exprimarea adecvată a emoţiilor | en_US |
dc.subject | managementul emoţiilor | en_US |
dc.subject | ghid pentru părinţi | en_US |
dc.title | Dezvoltarea rezilienţei emoţionale la copii | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Buletin de Perinatologie Nr. 3(71) 2016
|