DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Ceban, Liuba | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-30T18:48:40Z | - |
dc.date.available | 2021-05-30T18:48:40Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | CEBAN, Liuba. Crizele adolescenţei ca şi oportunităţi de dezvoltare personală. In: Buletin de perinatologie. 2016, nr. 3(71), pp. 81-82. ISSN 1810-5289. | en_US |
dc.identifier.issn | 1810-5289 | - |
dc.identifier.uri | https://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2016/3_2016.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17164 | - |
dc.description | AO ”Altruism„ , Linia Verde Pentru Prevenirea Suicidului | en_US |
dc.description.abstract | Adolescenţa este o perioadă frumoasă în care copilul începe să experimenteze intens realităţile tentante ale vieţii adulte.
Totodată perioada aceasta de tranziţie întâmpină familia, şcoala, societatea, cât şi însuşi copilul cu diferite provocări. Aceste
momente complicate pot fi privite ca şi un cadru de formare a personalităţii sau pot crea traume, ce vor avea ecouri pe parcursul vieţii.
Calităţile importante, pe care îşi poate forma copilul în această perioadă sunt rezistenţa individuală în faţa stresului şi responsabilitatea pentru a avea grijă de sine, inclusiv şi de stările sale emoţionale.
Însă extremele luptelor adulţilor pentru menţinerea autorităţii şi luptelor adolescentului pentru aşa numita de ei libertate
pot absorbi şi pierde din vizor prioritatea vârstei adolescenţei: dezvoltarea personală a adolescentului, pregătirea lui pentru
viaţa adultă.
Înţelegerea particularităţilor raportării la autoritate şi libertate permite evitarea transformării celei mai frumoase vârste cu
oportunităţi imense de formare individuală într-un teren continuu de lupte, cu trăiri emoţionale grele de izolare, neajutorare,
disperare şi chiar ideaţie suicidară.
Marea majoritate a adolescenţilor, care solicită susţinere emoţională la Linia Verde pentru Prevenirea Suicidului, sunt în
continuă căutare după ghidare şi cadru pozitiv, în care ar putea procesa stările individuale şi învăţa cum să facă faţă dificultăţilor şi stărilor emoţionale, cu care se confruntă. Perioada adolescenţei este o perioadă de învăţare, formare a caracterului şi
dezvoltare personală, iar adolescenţii şi adulţii ar fi bine să ţină cont de aceasta. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Instituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copilului | en_US |
dc.relation.ispartof | Buletin de perinatologie | en_US |
dc.subject | adolescenţa | en_US |
dc.subject | părinţi de adolescenţi | en_US |
dc.subject | lucratori cu adolescenţi | en_US |
dc.subject | rezistenţa | en_US |
dc.subject | responsabilitatea | en_US |
dc.subject | rezilienţa | en_US |
dc.subject | provocările relaţiei părinte-copil | en_US |
dc.subject | părinte-adolescent | en_US |
dc.title | Crizele adolescenţei ca şi oportunităţi de dezvoltare personală | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Buletin de Perinatologie Nr. 3(71) 2016
|