DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Tihon, Aliona | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T07:05:35Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T07:05:35Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | TIHON, Aliona. Dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării. In: Buletin de perinatologie. 2014, nr. 4(64), pp. 63-64. ISSN 1810-5289. | en_US |
dc.identifier.issn | 1810-5289 | |
dc.identifier.uri | https://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2014/4_2014.pdf | |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17780 | |
dc.description | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Catedra de Igienă generală | en_US |
dc.description.abstract | Obiective: Prin comunicare individul se umanizează; îşi formează şi dezvoltă personalitatea; se asigură transmiterea
experienţei sociale; permite influenţarea educative-formativă a individului. În lipsa comunicării: individul rămâne la
nivelul dezvoltării biologice; este izolat, inapt pentru interacţiunea socială; este privat de capacitatea de integrare în
colectivitate.
Scopul acestui studiu este de a evidenţia predominarea tipului de relaţii interpersonale dintre „adolescenţi-părinţi”
la etapa contemporană.
Material şi metode: Argumentarea convergenţei noilor dimensiuni ale educaţiei în dezvoltarea emoţională pentru
comunicare a adolescenţilor.
Rezultate: Studiul dat constă în conceptualizarea educaţiei pentru dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării
bazate pe valorile inteligenţei emoţionale la nivelul obiectivelor dezvoltării afective, a conţinuturilor specifice şi a
strategiilor educaţionale bazate pe comunicare, realizate prin valorificarea mijloacelor comunicării verbale – prin limbaj
verbal şi nonverbal – prin mimică, pantomimică, gestică; paraverbale, vizuală realizată prin reclame, sigle sau prin
mijloacele artei plastice; în interacţiunea comunicativă a adolescenţilor pentru transmiterea conţinuturilor afectivatitudinale orientate spre dezvoltarea competenţei de comunicare socială a emoţiilor, reflectată în valorile inteligenţei
emoţionale.
Concluzii: Adolescentul contemporan trăieste într-o lume plină de tensiuni, de schimbări socio-economice şi
politice, de evoluţie şi redefinire a profesiilor şi ocupaţiilor. Adolescenţii se caracterizează şi printr-o evoluţie vulcanică
a capacităţilor creative în multe domenii în care până acum nu excelau sau nu se făceau remarcaţi. | ro |
dc.description.abstract | Abstract. The adolescence ages were and are a concern subject of many scholars. One of the most important and influential social factors is parents’ family. The family conditions of social situation type of acceptance, material and intellectual level of
parents in a great, measure determine the child's way in life. | en |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Instituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copilului | en_US |
dc.subject | adolescenţă | en_US |
dc.subject | relaţii | en_US |
dc.subject | comunicare | en_US |
dc.subject | inteligenţă emoţională | en_US |
dc.subject | conceptualizarea educaţiei | en_US |
dc.subject | adolescenţi-părinţi | en_US |
dc.title | Dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării | ro |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Buletin de Perinatologie Nr. 4(64) 2014
|