USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/17780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTihon, Aliona
dc.date.accessioned2021-06-14T07:05:35Z
dc.date.available2021-06-14T07:05:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTIHON, Aliona. Dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării. In: Buletin de perinatologie. 2014, nr. 4(64), pp. 63-64. ISSN 1810-5289.en_US
dc.identifier.issn1810-5289
dc.identifier.urihttps://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2014/4_2014.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17780
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Catedra de Igienă generalăen_US
dc.description.abstractObiective: Prin comunicare individul se umanizează; îşi formează şi dezvoltă personalitatea; se asigură transmiterea experienţei sociale; permite influenţarea educative-formativă a individului. În lipsa comunicării: individul rămâne la nivelul dezvoltării biologice; este izolat, inapt pentru interacţiunea socială; este privat de capacitatea de integrare în colectivitate. Scopul acestui studiu este de a evidenţia predominarea tipului de relaţii interpersonale dintre „adolescenţi-părinţi” la etapa contemporană. Material şi metode: Argumentarea convergenţei noilor dimensiuni ale educaţiei în dezvoltarea emoţională pentru comunicare a adolescenţilor. Rezultate: Studiul dat constă în conceptualizarea educaţiei pentru dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării bazate pe valorile inteligenţei emoţionale la nivelul obiectivelor dezvoltării afective, a conţinuturilor specifice şi a strategiilor educaţionale bazate pe comunicare, realizate prin valorificarea mijloacelor comunicării verbale – prin limbaj verbal şi nonverbal – prin mimică, pantomimică, gestică; paraverbale, vizuală realizată prin reclame, sigle sau prin mijloacele artei plastice; în interacţiunea comunicativă a adolescenţilor pentru transmiterea conţinuturilor afectivatitudinale orientate spre dezvoltarea competenţei de comunicare socială a emoţiilor, reflectată în valorile inteligenţei emoţionale. Concluzii: Adolescentul contemporan trăieste într-o lume plină de tensiuni, de schimbări socio-economice şi politice, de evoluţie şi redefinire a profesiilor şi ocupaţiilor. Adolescenţii se caracterizează şi printr-o evoluţie vulcanică a capacităţilor creative în multe domenii în care până acum nu excelau sau nu se făceau remarcaţi.ro
dc.description.abstractAbstract. The adolescence ages were and are a concern subject of many scholars. One of the most important and influential social factors is parents’ family. The family conditions of social situation type of acceptance, material and intellectual level of parents in a great, measure determine the child's way in life.en
dc.language.isoroen_US
dc.publisherInstituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copiluluien_US
dc.subjectadolescenţăen_US
dc.subjectrelaţiien_US
dc.subjectcomunicareen_US
dc.subjectinteligenţă emoţionalăen_US
dc.subjectconceptualizarea educaţieien_US
dc.subjectadolescenţi-părinţien_US
dc.titleDezvoltare emoţională în perspectiva comunicăriiro
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Buletin de Perinatologie Nr. 4(64) 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dezvoltare_emotionala_in_perspectiva_comunicarii.pdf227.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback