USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/17816
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTighineanu, O.
dc.contributor.authorMihu, I.
dc.contributor.authorFeghiu, L.
dc.date.accessioned2021-06-14T13:16:45Z
dc.date.available2021-06-14T13:16:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationTIGHINEANU, O., MIHU, I., FEGHIU, L. Rolul stresului în inducerea sau menţinerea bolilor inflamatorii intestinale la copii. In: Buletin de perinatologie. 2013, nr. 2-3(58-59), p. 321. ISSN 1810-5289.en_US
dc.identifier.issn1810-5289
dc.identifier.urihttps://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2013/2_2013.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17816
dc.descriptionInstitutul Mamei şi Copilului, secţia Gastroenterologie, Republica Moldova, Centrul Republican de Reabilitare pentru Copiien_US
dc.description.abstractActualitate. Mecanismele psihoneuroimmunologice în patogeneza bolilor inflamatorii intestinale constituie un domeniu nou de cercetare, şi anume psihoneuroimmunologia. Indiferent de mecanismele neuroimunologice implicate în debutul şi recidivarea frecventă al maladiilor inflamatorii intestinale, măsurile de prevenţie ale stresului ameliorează simptomatologia, reduce activitatea patologiei de bază şi ameliorează calitatea vieţii. Scopul studiului a fost evaluarea stării psihoemoţionale asupra evoluţiei bolilor infl amatorii intestinale la copii. Material şi metode. Studiul a fost prospectiv şi a inclus pacienţii cu diagnosticul de colită ulceroasă sau boala Crohn, internaţi în secţia gastroenterologie, Institutului Mamei şi Copilului, în perioada anilor 2010–2012. În acest termen copii au fost evaluaţi periodic de psihoerapeut, prin convorbiri, desene, teste, remarcîndu-se impactul stresului asupra copiilor cu recidive, iar dereglările de personalitate au fost evaluate conform criteriilor Asociaţiei Americane de Psihiatrie, 1994. Rezultate. La studiu au participat 41 copii, cu colită ulceroasă 36 (87,8%) copii şi boala Crohn 5 (12,2%) copii, cu vîrsta cuprinsă între 4 luni şi 17 ani. În rezultatul evaluării psihoterapeutice 16 (39,02%) copii, dintre care 5 (31,25%) copii de vîrstă preşcolară şi 11 (68,75%) adolescenţi, au fost diagnosticaţi cu dereglări de personalitate. La adolescenţi au fost remarcate tulburări de anxietate: tulburare de panică 4 (36,4%) copii, tulburarea obsesiv-compulsivă 7 (63,7%) copii, dintre care la 3 (27,3%) adolescenţi fi ind asociată cu fobia de cancer, iar la copii preşcolari 31,25% au fost exprimate prin nelinişte, iritabilitate, tensiune musculară, tulburări de concentrare. Concluzii. Impactul stresului asupra pacienţilor cu boli infl amatorii intestinale, este irevocabil, 1/3 din aceştia necesitînd suport psihologic, pentru inducerea sau menţinerea remesiei şi ameliorarea calităţii vieţii, iar studierea mecanismelor psihoneuroimmunologice în patogeneza bolilor inflamatorii intestinale ar permite o conduită terapeutică mai eficientă.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherInstituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copiluluien_US
dc.relation.ispartofBuletin de perinatologie: Congresul V al Federaţiei Pediatrilor Ţărilor CSI şi Congresul VI al Pediatrilor şi Neonatologilor din Republica Moldova, 22-24 mai 2013, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.titleRolul stresului în inducerea sau menţinerea bolilor inflamatorii intestinale la copiien_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Buletin de Perinatologie Nr. 2-3(58-59) 2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ROLUL_STRESULUI_IN_INDUCEREA_SAU_MENTINEREA.pdf239.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback