USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/17831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoraru, Ina
dc.date.accessioned2021-06-14T18:17:20Z
dc.date.available2021-06-14T18:17:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMORARU, Ina. Metode şi tehnici în formarea asertivităţii la adolescenţi. In: Buletin de perinatologie. 2014, nr. 4(64), p. 78. ISSN 1810-5289.en_US
dc.identifier.issn1810-5289
dc.identifier.urihttps://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2014/4_2014.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17831
dc.descriptionUniversitatea Liberă Internaţională din Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractActualitate: Conform lui Gheorghe Tomşa, psihologul trebuie să acorde atenţie la ceea ce subiectul gîndeşte, simte şi face. Problemele esenţiale pe care psihologul trebuie să le aibă în vedere este dezvoltarea la subiect a unui sistem concret de scopuri în viaţă şi întărirea comportamentului asertiv şi a unei imagini de sine pozitive. Deşi psihologul urmăreşte dezvoltarea personală, educaţională şi cea socială a elevilor, responsabilitatea pentru dezvoltarea celor din urmă le revine direct elevilor cît şi psihologului. Dacă să vorbim în perspectivă, adolescenţa este percepută de mulţi ca o perioadă de criză, în care individul încearcă să-şi găsească locul în societate şi să îşi „constituie identitatea”. Dezvăluirea sentimentelor se realizează prin intermediul comunicării în cadrul conversaţiilor şi a discuţiilor obişnuite pe care le întreţinem cu ceilalţi. Astfel, asertivitatea implică şi abilitatea de a iniţia, continua şi finaliza o conversaţie utilizînd strategii de menţinere a cursivităţii discuţiei şi a interesului partenerului. Mai mult decît atît, asertivitatea presupune şi susţinerea propriilor opinii care, îmbinată cu strategiile comunicării şi cele ale afirmării de sine, consolidează capacitatea de a-l convinge pe celălalt. Adolescenţii găsesc de cele mai multe ori demersul terapeutic ca o activitate în care îşi pot înţelege şi descoperi sentimentele, speranţele, visele şi temerile, în care se pot concentra asupra propriei lor persoane, asupra experienţelor şi a relaţiilor cu ceilalţi. O formă de consiliere foarte agreată de adolescenţi este cea de grup, deoarece reprezintă o excelentă oportunitate de a aparţine unui grup şi de a învăţa abilităţi şi modalităţi de adaptare de la persoane de vârstă apropiată şi cu probleme asemanatoare. Rezultate: Metodele de acţiune au fost elaborate şi dezvoltate de către Jacob Levy Moreno şi folosesc tehnici precum: sociometria, inversiunea de rol, dublul, oglinda etc. pentru a facilita înţelegerea propriilor nevoi şi schimbări constructive, prin accesarea spontaneităţii şi creativităţii. În acest scop este binevenită crearea centrelor de consultanţă şi asistenţă psihologică, menite să contribuie la diminuarea disproporţiei dintre o imagine de sine scăzută şi un comportament non-asertiv.ro
dc.language.isoroen_US
dc.publisherInstituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copiluluien_US
dc.subjectasertivitateen_US
dc.subjectcomportament asertiven_US
dc.subjectadolescenten_US
dc.titleMetode şi tehnici în formarea asertivităţii la adolescenţiro
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Buletin de Perinatologie Nr. 4(64) 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metode_si_tehnici_in_formarea_asertivitatii_la_adolescenti.pdf205.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback