USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/18598
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrumărel, Mihail-
dc.contributor.authorAdauji, Stela-
dc.contributor.authorSîbii, Lucia-
dc.date.accessioned2021-11-17T13:42:30Z-
dc.date.available2021-11-17T13:42:30Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationBRUMĂREL, Mihail, ADAUJI, Stela, SÎBII, Lucia. Elemente de management al timpului în asigurarea eficacităţii managerial = Time management elements in assurance of management efficiency. In: Revista Farmaceutică a Moldovei. 2021, vol. 48, nr. 4, pp. 28-29. ISSN 1812-5077.en_US
dc.identifier.issn1812-5077-
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18598-
dc.descriptionCatedra de farmacie socială „Vasile Procopișin”, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractINTRODUCERE Managementul timpului vizează un set de principii, practici și sisteme utilizate pentru a realiza în mod eficient o anumită sarcină [1]. Eșecul în îndeplinirea acesteia se reflectă prin lipsa performantei la locul de munca, deci managementul timpului este una din condiţiile de bază de asigurare a acestei performanţe [2, 3]. SCOPUL STUDIULUI Demonstrarea eficienţii utilizării diverselor tehnici de management al timpului în exercitarea activităţii profesionale a farmaciștilor la diverse locuri de muncă. MATERIALE SI METODE Eșantionul de cercetare a fost constituit din 170 de specialiști din domeniul farmaciei cu studii superioare și medii de specialitate cu diverse posturi și vechime în muncă. Am utilizat metoda de chestionare care să examineze cât mai autentic variabila supusă cercetării: utilizarea tehnicilor de management al timpului. REZULTATE 42,9% din farmaciști se încadrează în categoria Bună utilizare a timpului. În funcţie de postul ocupat am constat faptul că laboranţii farmaciști au obţinut valori majore la categoria Management excelent al timpului (25,8%, comparativ cu 14,4% pentru farmaciștii-diriginţi, 11,2% pentru șefii de filială și 9,3% pentru farmaciști). Managementul excelent al timpului este în dependenţă și de vechimea în muncă. Specialiștii cu o vechime mai mare de 10 ani au peste 28,6%, valori mai mari în comparaţie cu celelalte grupe. 70% din farmaciști au capacitatea de a prioritiza sarcinile după importanţă, marea majoritate din ei folosesc procedeul de grupare a activităţilor asemănătoare sau executate concomitent. Cei mai mulţi dintre farmaciști ţin evidenţa modului în care își consumă timpul, fie că o fac de obicei - 43,5%, urmaţi de cei care o fac deseori -19,4%. 53,5% doar uneori recurg la verificarea curentă a eficienţei utilizării timpului de muncă. Acest comportament ne indică faptul că timpul este o sursă de stres pentru farmaciști. 72% din farmaciști au afirmat că de obicei pledează pentru delegarea funcţiilor, deoarece are efect pozitiv asupra motivării și satisfacţiei profesionale a angajaţilor În ceea ce privește solicitarea ajutorului, doar 11% din farmaciști întotdeauna sunt dispuși să o facă. 37% din cei intervievaţi au afirmat că deseori cer ajutor, iar 24% de obicei apelează la ajutor. Aproximativ 70% din farmaciștii chestionași consideră că necesitatea pauzelor este evidentă deoarece îi ajută să se concentreze asupra obiectivelor și sarcinilor obișnuite, ceea ce menţine productivitatea crescută. Cea mai mare parte din farmaciști (62,29%) folosesc planurile făcute pe hârtie doar uneori, ceea ce denotă că farmaciștii nu au destul de bine dezvoltată această tehnică. CONCLUZII În farmaciile comunitare tehnicele de management al timpului nu sunt dezvoltate la cel mai înalt nivel. Pentru a obţine rezultatele dorite și a atinge scopurile și obiectivele timpul trebuie să fie gestionat la nivel atât personal cât și corporativ. Adoptarea unei strategii eficiente de management al timpului poate face diferenţa între a fi ocupat și a fi productiv.en_US
dc.description.abstractINTRODUCTION Time management involve a set of principles, practices and systems used to effectively achieve a certain task [1]. Failure in fulfilling its it is reflected by the lack of performance at work, so time management is one of the basic conditions for assuring this performance [2, 3]. THE AIM OF STUDY Demonstrating the efficiency of using various time management techniques in the practise of the professional activity of pharmacists at various jobs. MATERIAL AND METHODS The research sample consisted of 170 specialists in the field of pharmacy with higher and secondary education with various positions and seniority. We used the questionnaire method to examine as authentically as possible the variable under investigation: the use of time management techniques. RESULTS 42.9% of pharmacists fall into the category of Good use of time. Depending on the position held, we found that pharmacists obtained major values in the category of Excellent Time Management (25.8%, compared to 14.4% for heads of pharmacys, 11.2% for branch heads and 9.3 % for pharmacists). Excellent time management is also dependent on seniority. Specialists older than 10 years have over 28.6%, higher values compared to other groups. 70% of pharmacists have the ability to prioritize tasks according to importance, the vast majority of them use the process of grouping similar activities or performed simultaneously. Most pharmacists keep track of how they spend their time, whether they usually do it - 43.5%, followed by those who often do it -19.4%. 53.5% only sometimes resort to the current verification of the efficiency of the use of working time. This behavior indicates that time is a source of stress for pharmacists. 72% of pharmacists stated that they usually calls for the delegation of functions, as it has a positive effect on employee motivation and job satisfaction. When it comes to applying for help, only 11% of pharmacists are always willing to do so. 37% of respondents said they often ask for help and 24% usually turn to help. About 70% of the pharmacists surveyed consider that the need for breaks is obvious because it helps them focus on their usual goals and tasks, which maintains increased productivity. The majority of pharmacists (62.29%) use only sometimes paper-based plans, which indicates that pharmacists have not developed this technique well enough. CONCLUSION In community pharmacies, time management techniques are not developed at the highest level. In order to achieve the desired results and achieve the goals and objectives, time must be managed at both a personal and corporate level. Adopting an effective time management strategy can make the difference between being busy and being productive.en_US
dc.publisherAsociația Farmaciștilor din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofRevista Farmaceutică a Moldovei: Conferinţa știinţifico-practică cu participare internaţională ”Sistemul de asigurare a calităţii medicamentului – probleme și soluţii”, 29 septembrie 2021, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjecttimeen_US
dc.subjectpharmacyen_US
dc.titleElemente de management al timpului în asigurarea eficacităţii managerialeen_US
dc.title.alternativeTime management elements in assurance of management efficiencyen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Revista Farmaceutică a Moldovei Nr. 4 Vol. 48, 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elemente_de_management_al_timpului_in_asigurarea_eficacitatii_managerial.pdf119.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback