USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/18601
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrumărel, Mihail-
dc.contributor.authorAdauji, Stela-
dc.contributor.authorCheptanari-Bîrta, Nicoleta-
dc.date.accessioned2021-11-17T14:12:34Z-
dc.date.available2021-11-17T14:12:34Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationBRUMĂREL, Mihail, ADAUJI, Stela, CHEPTANARI-BÎRTA, Nicoleta. Relaţiile de serviciu dintre conducătorii și angajaţii farmaciilor comunitare = Working relationships between managers and employees of community pharmacies. In: Revista Farmaceutică a Moldovei. 2021, vol. 48, nr. 4, pp. 34-35. ISSN 1812-5077.en_US
dc.identifier.issn1812-5077-
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/18601-
dc.descriptionCatedra de farmacie socială „Vasile Procopișin”, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractINTRODUCERE Relaţiile de serviciu sunt elementele forte în activitatea unei organizaţii, ce duc la o creștere semnificativă a productivităţii muncii, atingerea scopurilor și a obiectivelor finale, obţinerea de performanţe cât mai înalte și a unei eficienţe cât mai ridicate [1]. Activitatea managerială fiind una complexă include în sine anumite calităţi, aptitudini, comportamente [2]. Printre caracteristicile de bază ale unei personalităţi manageriale de succes merită să fie menţionate arta de a motiva, de a comunica cu subalternii, de a găsi modalitatea optimă prin care trebuie să fie transmise sarcinile de serviciu sau să fie fixate obiectivele, ce trebuie atinse în cadrul realizării unei activităţi [3]. SCOPUL STUDIULUI Evidenţierea aspectelor psihologice ale activităţii conducătorului farmaciei comunitare în cadrul relaţiilor de serviciu. MATERIALE ȘI METODE Caracteristicile conducătorilor farmaciilor, precum și trăsăturile ce trebuie să le posede un conducător de farmacie eficient, determinate în rezultatul chestionării vizând: relaţiile în cadrul colectivului, motivarea, comunicarea, stilul de conducere, climatul socio-psihologic la locul de muncă, etc. REZULTATE Rezultatul chestionării ne demonstrează că relaţiile farmaciștilor diriginţi cu farmaciștii sunt destul de bune iar majoritatea farmaciștilor au indicat că sunt mulţumiţi de comportamentul șefilor lor. 88% din farmaciști sunt mulţumiţi de climatul socio-psihologic, 100% din farmaciștii diriginţi chestionaţi ţin cont de compatibilitatea psihologică a angajaţilor și î-și motivează subalternii prin salariu, timp liber, oportunitate de creștere în carieră, aprecierea muncii și ideilor oferite de către farmaciști. La rândul lor 46,5% din farmaciștii indică că le sunt apreciate ideile, iar 53,5% din ei indică că le sunt apreciate ideile doar uneori. 48% din farmaciștii diriginţi consideră că trebuie să cunoască despre subalterni motivaţiile și comportamentele profesionale, componentele semnificative ale personalităţii; 43% - doar problemele strict profesionale; 9% - pretenţiile, ambiţiile, modul de petrecere a timpului liber. 81% din farmaciștii chestionaţi au indicat că șefii lor le cunosc bine personalitatea. În activitatea farmaciștilor diriginţi se întâlnesc 6 stiluri de comunicare: 38 de persoane indică la stilul egalitarist, caracterizat prin stimularea generării de idei de către subalterni, comunicare deschisă, prietenoasă, bazată pe înţelegere reciprocă. În funcţie de autoritate printre farmaciști-diriginţi prevalează stilul democratic, iar în funcţie de interesul pentru producţie, oameni și eficienţă prevalează stilul realizator. Calităţile cele mai importante ale unui conducător de succes în viziunea farmaciștilor-diriginţi chestionaţi, sunt: viziunea asupra afacerii - luarea deciziilor, gestionarea resurselor; comunicarea - lucru în echipă și conducerea acesteia, negociere, organizare, relaţionare; autocunoaștere - iniţiativă, motivaţie, învăţare, autocontrol, autocritică, gestiunea timpului, creativitate, integritate, gestiunea stresului, gestiunea emoţiilor. CONCLUZII Un conducător eficient trebuie să posede numeroase aptitudini, calităţi, stiluri de conducere, cunoștinţe nu doar din domeniul farmaceutic dar și din domeniul managementului, psihologiei și relaţiilor interpersonale.en_US
dc.description.abstractINTRODUCTION Working relationships are the strong elements in the activity of an organization, which lead to a significant increase in labor productivity, achieving goals and objectives, achieving the highest possible performance and the highest efficiency [1]. The managerial activity being a complex one includes itself certain qualities, skills, behaviors [2]. Among the basic characteristics of a successful managerial personality, it is worth mentioning the art of motivating, communicating with subordinates, finding the optimal way in which tasks should be transmitted or goals should be set, which should be achieved within performing an activity [3]. THE AIM OF STUDY Highlighting the psychological aspects of the activity of the head of the community pharmacy within the working relationships. MATERIALS AND METHODS The characteristics of pharmacy managers, as well as the features that must be possessed by an effective pharmacy manager, determined as a result of the questionnaire regarding: relationships within the team, motivation, communication, leadership style, socio-psychological climate at work, etc. RESULT The result of the questionnaire shows that the relationships of leading pharmacists with pharmacists are quite good and most pharmacists indicated that they are satisfied with the behavior of their bosses. 88% of pharmacists are satisfied with the socio-psychological climate, 100% of the surveyed leading pharmacists take into account the psychological compatibility of employees and motivate their subordinates through salary, free time, career growth opportunity, appreciation of work and ideas offered by pharmacists. In turn, 46.5% of pharmacists indicate that their ideas are appreciated, and 53.5% of them indicate that their ideas are appreciated only sometimes. 48% of leading pharmacists believe that they need to know about subordinates professional motivations and behaviors, significant components of personality; 43% - only strictly professional issues; 9% - pretensions, ambitions, leisure. 81% of the pharmacists surveyed indicated that their bosses know their personality well. In the activity of leading pharmacists there are 6 styles of communication: 38 people point to the egalitarian style, characterized by stimulating the generation of ideas by subordinates, open, friendly communication, based on mutual understanding. Depending on the authority among the pharmacists-leaders, the democratic style prevails, and depending on the interest for productions on, people and efficiency, the director’s style prevails. The most important qualities of a successful leader in the vision of the pharmacists-managers interviewed are: business vision - decision making, resource management; communication - teamwork and its management, negotiation, organization, relationships; self-knowledge - initiative, motivation, learning, self-control, self-criticism, time management, creativity, integrity, stress management, emotion management. CONCLUSIONS An effective leader must possess numerous skills, qualities, leadership styles, knowledge not only in the pharmaceutical field but also in the field of management, psychology and interpersonal relationships.en_US
dc.publisherAsociația Farmaciștilor din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofRevista Farmaceutică a Moldovei: Conferinţa știinţifico-practică cu participare internaţională ”Sistemul de asigurare a calităţii medicamentului – probleme și soluţii”, 29 septembrie 2021, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.titleRelaţiile de serviciu dintre conducătorii și angajaţii farmaciilor comunitareen_US
dc.title.alternativeWorking relationships between managers and employees of community pharmaciesen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Revista Farmaceutică a Moldovei Nr. 4 Vol. 48, 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Relatiile_de_serviciu_dintre_conducatorii_si_angajatii_farmaciilor_comunitare.pdf109.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback