DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Vîntu, Victoria | - |
dc.contributor.author | Busuioc, Aliona | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:35:37Z | - |
dc.date.available | 2021-12-03T12:35:37Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Methods of assimilation of the Romanian language vocabulary by foreign students = Metode de asimilare a lexicului românesc de către studenții străini. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 498. ISBN 978-9975-82-223-7. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-9975-82-223-7 | - |
dc.identifier.uri | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/19099 | - |
dc.description | Centrul de instruire preuniversitară, USMF „Nicolae Testemiţanu” | en_US |
dc.description.abstract | Background. A modern didactic approach involves the functional integration of the student's skills and
attitudes and presents attractiveness and originality. The teacher uses formative teaching strategies that
contribute to the efficiency of the educational process. Objective of the study. The purpose is to analyze
the process of study Romanian as a foreign language and to identify effective teaching strategies in
assimilating vocabulary and developing students' communication skills. Material and Methods. The
methods of investigation are theoretical and praxiological: scientific documentation, analysis,
observation and questionnaire. The active-participatory teaching strategies implemented in order to form
students' language and communication skills are identified and analyzed. Results. The primary factor
that ensures efficient and fast language assimilation is motivation. Thus, in order to maintain the interest
for the studied language, a teacher diversifies the arsenal of teaching methods and strategies, connecting
the offered contents to the student's needs. The first step is to establish a lexical minimum to be
assimilated, opting for lexemes with an increased frequency in everyday communication, included in
the basic vocabulary unaffected by the dynamics of the Romanian language. The next step is to choose
the materials and teaching means that will make it easier to assimilate the provided information.
Conclusion. The process of teaching-learning the Romanian as a foreign language is a continuous one.
It exceeds the limits of the classroom. The competencies assimilated during the lesson will be developed
through constant integration in the Romanian linguistic environment. | en_US |
dc.description.abstract | Introducere. Un demers didactic modern presupune integrarea funcțională a aptitudinilor și atitudinilor
studentului și se remarcă prin atractivitate și originalitate. Profesorul apelează la strategii didactice
formative ce contribuie la eficientizarea procesului educațional. Scopul lucrării. Scopul propus vizează
analiza procesului de predare-învățare a limbii române ca limbă străină și identificarea strategiilor
didactice eficiente în asimilarea vocabularului și valorificarea competenței de comunicare a studenților.
Material și Metode. Metodele de investigație utilizate sunt teoretice și praxiologice: documentarea
științifică, analiza, observația, chestionarul. Sunt identificate și analizate strategiile didactice activparticipative
implementate în scopul formării competențelor lingvistice și de comunicare ale studenților.
Rezultate. Factorul primordial care asigură asimilarea eficientă și rapidă a limbii este motivația. Astfel,
pentru a menține mereu viu interesul pentru limba studiată, un cadru didactic diversifică arsenalul de
metode și strategii didactice utilizate, racordând conținuturile oferite la necesitățile studentului. Primul
pas reprezintă stabilirea unui minim lexical ce urmează a fi asimilat, optându-se pentru lexeme cu o
frecvență sporită în comunicarea cotidiană, incluse în vocabularul de bază neafectat de dinamica limbii
române. Următorul pas este selectarea materialelor și a mijloacelor didactice, care vor eficientiza
asimilarea informației oferite. Concluzii. Procesul de predare-învățare a limbii române ca limbă străină
este unul continuu. Acesta depășește limitele sălii de curs. Competențele asimilate în cadrul lecției vor
fi valorificate prin integrarea constantă în mediul lingvistic românesc. | en_US |
dc.publisher | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova | en_US |
dc.relation.ispartof | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 | en_US |
dc.subject | foreign language | en_US |
dc.subject | vocabulary | en_US |
dc.subject | didactic strategies | en_US |
dc.title | Methods of assimilation of the Romanian language vocabulary by foreign students | en_US |
dc.title.alternative | Metode de asimilare a lexicului românesc de către studenții străini | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book
|