USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/22023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPancenco, Anatolie-
dc.contributor.authorGumeniuc, Aureliu-
dc.contributor.authorTopalo, Valentin-
dc.contributor.authorMunteanu, Ion-
dc.date.accessioned2022-11-02T09:32:01Z-
dc.date.available2022-11-02T09:32:01Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationPANCENCO, Anatolie, GUMENIUC, Aureliu, TOPALO, Valentin, MUNTEANU, Ion. Calitatea asistenţei stomatologice prestate populaţiei în instituţiile de profil cu diferite forme de gestionare în opinia medicilor stomatologi. In: Medicina stomatologică. 2012, Nr. 3(24), pp. 9-14. ISSN 1857-1328.en_US
dc.identifier.issn1857-1328-
dc.identifier.urihttps://www.asrm.md/ro/arhiva/nr-3-24-2012-
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/22023-
dc.description.abstractRezumat. Studiul a fost efectuat prin metoda chestionării a unui eşantion reprezentativ de medici stomatologi — 383 persoane: 242 bărbaţi şi 141 femei din diferite zone ale Republicii Moldova, cu mediu de trai diferit (urban sau rural), pe parcursul anilor 2010—2011. Respondenţii au fost distribuiţi în 2 grupuri în funcţie de forma de gestionare — Instituţie Medico-Sanitară Publică de Stat şi Instituţie Medico-Sanitară Publică Particulară. Chestionarul a fost constituit din 25 de subiecte: 5 au inclus caracteristici generale ale respondenţilor, iar 20 au cuprins subiecte privitor aspecte de apreciere a calităţii şi organizării serviciului stomatologic. Datele obţinute au fost prelucrate. În baza analizei rezultatelor studiului putem concluziona că: 1. Medicii-stomatologi apreciază pozitiv organizarea serviciului stomatologic şi asigurarea bazei tehnico-materiale a instituţiei medicale unde activează (90,9%±1,47%, p<0,001). 2. Necesită îmbunătăţiri 65%±2,44% din instituţii medicale stomatologice. 3. Aprecieri pozitive privitor pregătirii profesionale a specialiştilor corespunzător cerinţelor stomatologie contemporane au dat 94,8%±1,13%, din respondenţi, p<0,001. 4. Medicii sunt mai satisfăcuţi de serviciile stomatologice prestate populaţiei în unităţile medico-sanitare private — 86,1%±2,43% faţă de 61,3±3,62%, p<0,001. 5. Cointeresarea materială, gradul de pregătire, sarcinile funcţionale, controlul din partea administraţiei nu sunt factorii determinanţi pentru majorarea eficacităţii activităţii curative, p>0,05, pe prim-plan fiind condiţiile de muncă, p<0,01.en_US
dc.description.abstractSummary. The study was conducted by means of questioning a representative sample of dentists — 383 persons: 242 male and 141 female from different parts of the Republic of Moldova, with different living environment (urban or rural), during the years 2010—2011. Respondents were distributed in two groups depending on the type of management — Public Medical Institution and Private Medical Units. The questionnaire consisted of 25 subjects: 5 of them included general characteristics of the respondents, and 20 subjects included issues regarding the aspect of the quality assessment and of the organization of the dental service. The obtained data were processed. In the analysis of the survey results we conclude that: 1. The dentists welcome the organization of the dental service and the provision of the technical-material base of the medical institution where they activate (90.9±1.47%, p<0.001). 2. Among the dental medical institutions, 65.0±2.44% require improvements. 3. Positive feedback regarding the professional training of the specialists according to the contemporary dental requirements was given by 94.8±1.13%, of the respondents, p<0.001. 4. The doctors are more satisfied with dental services provided to the population in private medical units — 86.1±2.43% vs. 3.62±61.3%, p<0.001. 5. The material interests, the level of qualification, the functional tasks, the control from the administration are not the key factors to increase the effectiveness of the curative activity, p>0.05, but standing in the foreground are working conditions, p<0.01.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherAsociaţia Stomatologilor din Republica Moldova, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu“en_US
dc.relation.ispartofMedicina Stomatologică: Al XVI-lea Congres Național cu participare Internațională al Asociației Stomatologilor din Republica Moldovaen_US
dc.titleCalitatea asistenţei stomatologice prestate populaţiei în instituţiile de profil cu diferite forme de gestionare în opinia medicilor stomatologien_US
dc.title.alternativeThe quality of the dental care provided to people in specialized institutions with different forms of management: according to the dentistsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Medicina Stomatologică 2012/ Nr. 3(24)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback