DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Spinei, Aurelia | - |
dc.contributor.author | Donica, Elena | - |
dc.contributor.author | Cioclu, Aliona | - |
dc.contributor.author | Covali, Maria | - |
dc.contributor.author | Postu, Ludmila | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-04T07:45:21Z | - |
dc.date.available | 2022-11-04T07:45:21Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | SPINEI, Aurelia, DONICA, Elena, CIOCLU Aliona, et al. Starea igienei orale la copiii instituţionalizaţi. In: Medicina stomatologică. 2012, Nr. 3(24), pp. 94-97. ISSN 1857-1328. | en_US |
dc.identifier.issn | 1857-1328 | - |
dc.identifier.uri | https://www.asrm.md/ro/arhiva/nr-3-24-2012 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/22116 | - |
dc.description.abstract | Rezumat.
În articol sunt prezentate rezultatele evaluării stării igienei orale la 469
copii instituţionalizaţi. Acest studiu a inclus 248 copii instituţionalizaţi în
şcoli auxiliare. Lotul martor a fost constituit din 221 copii sănătoşi. Metoda
de lucru a inclus examinarea cavităţii orale şi introducerea datelor în fişa
individuală de profilaxie. Starea igienei orale a fost estimată folosind Indicele
de Igiena Orala OHI-S (G.Green, I.Vermillion, 1964) şi Indicele de Placă
Aproximală după Lange, 1975 (API). Studiul a permis să constatăm la copiii
instituţionalizaţi nivelul deficitar de igienă orală. Copiii cu retardare mintală
moderată şi, în special cei cu retardare mintală severă au o capacitate limitată
de a efectua independent periaj dentar şi au nevoie de ajutorul personalului
pentru igienizarea cavităţii orale. Autorii concluzionează necesitatea instituirii unor programe preventive care vor contribui la reducerea indicatorilor
de carie dentară. Ameliorarea asistenţei stomatologice copiilor în actualele
condiţii ale Republicii Moldova trebuie concepută prin orientarea asistenţei
stomatologice spre prevenirea principalelor afecţiuni stomatologice. | en_US |
dc.description.abstract | Summary.
This article presents the results of the evaluation of oral hygiene indicators in 469 institutionalized children. This study includes 248 children
institutionalized in auxiliary schools. The control group was constituted of
221 healthy children. The working method included examination, and recording of data in individual prophylaxis sheets. Oral hygiene was assessed
according to OHI-S index, G.Green, I.Vermillion, 1964, and the approximale plaque index by Lange, 1975 (API). Outcomes: the study found that
institutionalized children have the poor oral hygiene. Conclusions.: children with moderate and particularly with severe mental retardation have limited ability to independently perform tooth brushing and need help from
staff in cleaning the oral cavity. The authors conclude the need for preventive programs that will help reduce the presence of dental caries is obvious.
Improvement of children’s dental care in the current circumstances of the
Republic of Moldova should be designed so as to target the dental assistance
to the prevention of major dental disorders. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Asociaţia Stomatologilor din Republica Moldova, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu“ | en_US |
dc.relation.ispartof | Medicina Stomatologică: Al XVI-lea Congres Național cu participare Internațională al Asociației Stomatologilor din Republica Moldova | en_US |
dc.subject | children with mental retardation | en_US |
dc.subject | tooth brushing technique | en_US |
dc.subject | oral hygiene | en_US |
dc.title | Starea igienei orale la copiii instituţionalizaţi | en_US |
dc.title.alternative | Oral hygiene in institutionalized children | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Medicina Stomatologică 2012/ Nr. 3(24)
|