USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/24519
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCernițanu, Mariana
dc.contributor.authorGoma, Ludmila
dc.date.accessioned2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned2023-06-19T13:28:27Z
dc.date.available2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available2023-06-19T13:28:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationCERNIȚANU, Mariana, GOMA, Ludmila. Rolul inteligenței emoționale în formarea profesională a studenților = The role of emotional intelligence in the students’ professional training. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 70. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24519
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Inteligența Emoțională (EQ) presupune capacitatea de conștientizare, control și manifestare a emoțiilor personale; de gestionare a relațiilor interpersonale într-un mod eficient și empatic. Scopul lucrării. Cercetarea rolului inteligenței emoționale în viziunea studenților medici, drept competență importantă pentru viitoarea activitate profesională. Material și Metode. Au fost chestionați 227 studenți de la USMF ”Nicolae Testemițanu”. Studiul este descriptiv transversal, bazat pe chestionar. Metodele de cercetare aplicate - bibliografică, sociologică, statistică. Rezultate. În mare parte respondenții (69,5%) au menționat că un EQ ridicat ajută la construirea relațiilor interpersonale calitative, la reducerea stresului ocupațional și micșorarea conflictelor. În același timp, doar 32% dintre ei consideră că ar avea un nivel înalt de inteligență emoțională. Studenții s-au pronunțat asupra importanței EQ pentru profesarea medicinii în general (45%) și în special (72%) pentru a relaționa cu pacienții. În vederea dezvoltării ulterioare a acestei abilități, studenții (80,5%) au optat pentru un curs care ar contribui la dezvoltarea inteligenței lor emoționale. 85% dintre respondenți au menționat că, prin dezvoltarea Inteligenței Emoționale, își pot crește nivelul de autocunoaștere, stăpânire de sine și pot construi relații pozitive cu ceilalți. Concluzii. La formarea profesională a studenților contribuie mai mulți factori dintre care se evidențiază Inteligența Emoțională (EQ), drept componenta unei reușite sociale continue. La fel este importantă și disponibilitatea universității de a contribui la formarea acestei competențe.en_US
dc.description.abstractBackground. Emotional Intelligence (EQ) involves the ability to be aware, control and manifest personal emotions; managing interpersonal relationships in an efficient and empathetic manner. The purpose. To identify the role of emotional intelligence in the vision of medical students, as an important skill for future professional activity. Material and Methods. 227 students from USMF “Nicolae Testemitanu” were interviewed. The study is cross-sectional, based on a questionnaire. Applied research methods - bibliographic, sociological, comparative, and statistical. Results. Most of the respondents (69.5%) mentioned that a high EQ helps to build quality interpersonal relationships, reduce team stress and reduce conflicts. Students commented on the importance of EQ for the practice of medicine in general (45%) and in particular (72%) in relating to patients. In order to further develop this skill, students (80.5%) opted for a course that would contribute to the development of their emotional intelligence. Conclusions. Several factors contribute to the professional training of students, among which Emotional Intelligence (EQ) stands out, as a component of a continuous social success. Equally important is the university’s willingness to contribute to the formation of this competence. The developing of Emotional Intelligence will help increase self-knowledge, self-control, understanding emotions, and building positive relationships with others.en_US
dc.publisherRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.subjectEmotional Intelligence (EQ)en_US
dc.subjectprofessional trainingen_US
dc.subjectempathyen_US
dc.subjectinterpersonal relationshipsen_US
dc.titleRolul inteligenței emoționale în formarea profesională a studențiloren_US
dc.title.alternativeThe role of emotional intelligence in the students’ professional trainingen_US
dc.typeAbstracten_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_29_3_2022_A_p070.pdf153.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback