USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/24933
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorStîngu, Dumitru
dc.date.accessioned2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned2023-06-19T14:08:20Z
dc.date.available2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available2023-06-19T14:08:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationSTÎNGU, Dumitru. Rolul marketingului digital în farmacie = The role of digital marketing in pharmacy. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), anexa 1, p. 484. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24933
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Actualmente pentru majoritatea companiilor farmaceutice, atât fabricile de produse farmaceutice și parafarmaceutice, cât și a distribuitorilor lor, marketingul digital prezintă o parte integrantă a strategiilor de marketing. Tot mai multe companii farmaceutice utilizează metodele de promovare a medicamentelor OTC, suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale, precum și a serviciilor farmaceutice prin utilizarea mediului electronic. Scopul lucrării. Evidențierea celor mai des utilizate metode de promovare, inclusiv a marketingului digital, de către companiile farmaceutice în Republica Moldova. Material și Metode. Au fost analizate metodele de promovare a produselor farmaceutice și parafarmaceutice, a serviciilor farmaceutice pe internet de către firmele farmaceutice. S-au analizat publicațiile științifice (Google Scholar, PubMed) prin metoda de analiză și interpretare. Rezultate. Majoritatea întreprinderilor farmaceutice utilizează cu scop de promovare a produselor farmaceutice și parafarmaceutice, precum și a serviciilor farmaceutice câteva elemente, care nu necesită resurse tehnologice costisitoare și un număr mare de specialiști calificați: optimizarea motorului de căutare, social media marketing, organizarea Webinare-lor, distribuirea și canalizarea e-mail-urilor. Concluzii. Digitalizarea marketingului farmaceutic oferă consumatorilor posibilitatea de a primi servicii farmaceutice și de a achiziționa produse parafarmaceutice prin utilizarea serviciilor on-line. Promovarea medicamentelor OTC, suplimentelor alimentare, dispozitivelor medicale prin intermediul internetului este o direcție promițătoare pentru dezvoltarea activității întreprinderilor farmaceutice.en_US
dc.description.abstractBackground. Currently, for most pharmaceutical companies, both pharmaceutical and parapharmaceutical factories, and their distributors to those who aim to achieve them, digital marketing is an integral part of marketing strategies. More and more pharmaceutical companies are using methods to promote OTC medicines, food supplements, medical devices, and pharmaceutical services using the electronic environment. The purpose of the paper. Objective of the study. Highlighting the most commonly used methods of promotion, including digital marketing, by pharmaceutical companies in the Republic of Moldova. Material and Methods. The methods of promoting pharmaceutical and parapharmaceutical products, as well as pharmaceutical services on the Internet by pharmaceutical companies were analyzed. Scientific publications (Google Scholar, PubMed) were analyzed by the method of analysis and interpretation. Results. Most pharmaceutical companies use some items that do not require expensive technological resources and a large number of qualified specialists in order to promote pharmaceutical and parapharmaceutical products, as well as a number of qualified specialists search engine optimization, social media marketing, webinars, distribution, and channeling emails. Conclusion. The digitalization of pharmaceutical marketing offers consumers the opportunity to receive pharmaceutical services and to purchase parapharmaceutical products through the use of online services. The promotion of OTC medicines, food supplements, and medical devices via the Internet is a promotional direction for the development of the activity of pharmaceutical companies.en_US
dc.publisherRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.subjectdigital marketingen_US
dc.subjectpharmaceutical marketingen_US
dc.subjectOTC drugsen_US
dc.subjectfood supplementsen_US
dc.subjectmedical devicesen_US
dc.titleRolul marketingului digital în farmacieen_US
dc.title.alternativeThe role of digital marketing in pharmacyen_US
dc.typeAbstracten_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_29_3_2022_A_p484.pdf153.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback