USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/25013
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVîntu, Victoria
dc.contributor.authorBusuioc, Aliona
dc.date.accessioned2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned2023-06-19T14:15:59Z
dc.date.available2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available2023-06-19T14:15:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationVÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Strategii de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvi = Strategies of structuring the course of romanian language for non-native medical students. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 564. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25013
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Eficiența cursului de limbă română axat pe valorificarea competențelor de comunicare profesională sunt determinate de strategiile didactice utilizate. Scopul lucrării. Proiectarea unui design educațional ce corespunde obiectivelor stipulate în curriculumul de la disciplină și răspunde așteptărilor și nevoilor formulate de către studenți. Material și metode. Metodele și mijloacele de studiu, conținuturile implementate vor asigura un demers didactic interactiv și diversificat. Sunt implementate atât documentarea științifică, cât și cea aplicativă: chestionarul, studiul de caz, observația, analiza produselor activității. Rezultate. Experimentul a derulat pe parcursul anilor 2021-2022. Eșantionul experimental implicat cuprinde 64 de studenți alolingvi ai Facultății de Medicină nr.1, USMF „Nicolae Testemițanu”. Au fost determinate: competențele lingvistice, nevoile și nivelul de motivație manifestat de mediciniștii alolingvi pe parcursul procesului de studii. Concluzii. Forma de instruire, strategiile de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvi trebuie să eficientizeze procesul de familiarizare cu specificul comunicării profesionale în limba română.en_US
dc.description.abstractBackground. The efficiency of the Romanian language course focused on the training of professional communication skills are determined by the teaching strategies used. Objective of the study. Designing an educational scenario that corresponds to the objectives stipulated in the curriculum and meets the expectations, the needs formulated by students. Material and methods. The methods and ways of study, the implemented contents will ensure an interactive and diversified didactic approach Both the scientific and the applied research are implemented: the questionnaire, the case study, the observation, the analysis of the products of the activity. Results. The experiment was performed during 2021-2022. The involved experimental sample include 64 non-native students of the Faculty of Medicine no.1, Nicolae Testemitanu University. The following aspects were determined: the achieved linguistic competencies, the needs, and the level of motivation manifested by the non-native medical students during the process of study. Conclusion. The form of training, the strategies for structuring the Romanian language course for non-native medical students must improve the process of familiarization with the specifics of professional communication in Romanian.en_US
dc.publisherRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciencesen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectprofessional communicationen_US
dc.subjectRomanian as non-native languageen_US
dc.titleStrategii de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvien_US
dc.title.alternativeStrategies of structuring the course of romanian language for non-native medical studentsen_US
dc.typeAbstracten_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2022 nr. 3(29) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_29_3_2022_A_p564.pdf152.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback