USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/25343
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDubina, Ludmila
dc.contributor.authorTimotin, Alina
dc.contributor.authorLozan, Oleg
dc.date.accessioned2023-10-10T09:32:37Z
dc.date.available2023-10-10T09:32:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationDUBINĂ, Ludmila, TIMOTIN, Alina, LOZAN, Oleg. Imaginea medicului de familie în societate. In: Management în sănătate. București: 2022, vol. 26, nr.2, pp. 4-7. ISSN 1453-4541.en_US
dc.identifier.issn1453-4541
dc.identifier.urihttp://www.inmss.ro/images/download/arhiva_revista/2022/nr_3/2022_3_2_ro.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25343
dc.description.abstractINTRODUCERE/CONTEXT Medicul de familie este coloana vertebrală a acordării asistenței medicale primare și singura sursă de acoperire continuă a pacienților din comunitate cu îngrijiri medicale calitative și adecvate. Imaginea publică a unui medic generalist este modelată pe baza calităților interioare și a caracteristicilor individuale, precum și a calificărilor profesionale. Formarea imaginii este consecința caracteristicilor de auto-exprimare ale personalității atractive, care ar trebui îmbunătățite în mod constant și utilizate în mod activ. Imaginea pozitivă a unui medic de familie este crucială în activitatea sa profesională. SCOPUL: Evaluarea factorilor ce contribuie la formarea imaginii medicului de familie - pentru elaborarea unor recomandări, care ar contribui la îmbunătățirea și sporirea recunoașterii medicului din asistența medicală primară în societate. Pentru realizarea acestui scop ne-am propus atingerea unor obiective specifice: analiza literaturii și a practicilor internaționale cu privire la formarea si promovarea imaginii medicului de familie în societate; identificarea factorilor ce contribuie la formarea reputației și autorității medicilor de familie în societate, în viziunea reprezentanților acestei profesii; evaluarea opiniei populației cu privire la imaginea medicului de familie; elaborarea unor recomandări, care ar contribui la îmbunătățirea și sporirea recunoașterii medicului din asistența medicală primară în societate. MATERIALE ȘI METODE. A fost efectuat un studiu cantitativ și unul calitativ. Studiul cantitativ a constat în aplicarea unui chestionar, respective o anchetă în populație aplicată pe un eșantion calculat (423 persoane adulte, din Republica Moldova, care și-au dat acordul de participare). Studiul calitativ s-a realizat prin planificarea și aplicarea 5 focus-grupuri, cu participarea medicilor de familie din diferite regiuni geografice ale țării – nord, sud, centru și din mun.Chișinău. REZULTATELE CERCETĂRII au reflectat opiniile populației cu privire la imaginea medicului de familie în societate.Totodată au fost identificate viziuni ale medicilor de familie, referitor la factorii care contribuie la formarea reputației și autorității lor în societate, precum și propuneri pentru anumite acțiuni care ar putea îmbunătăți imaginea lor. CONCLUZII. Specialitatea “Medic de familie” este una dintre specialitățile privite nu cu foarte mare interes, iar acest interes este scăzut chiar în rândul studenților mediciniști și continuă să rămână la același nivel de interes și în rândul specialiștilor din domeniul medical, care nu de puține ori, manifestă lipsă de respect și subestimează rolul și imaginea acestora în societate. Printre cauzele unei imagini precare putem menționa volumul foarte mare de lucru și acoperirea insuficientă cu cadre medicale. În ciuda acestei tendințe, se remarcă o creștere a imaginii medicului de familie în perioada pandemiei Covid-19 și aceasta continuă să crească, iar factorii ce contribuie la această creștere sunt reprezentanți, în mare parte, de profesionalismul și competențele de comunicare.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherȘcoala Națională de Sănătate Publică Management și Perfecționare în Domeniul Sanitaren_US
dc.relation.ispartofManagement în sănătateen_US
dc.subjectimaginea mediculuien_US
dc.subjectmedic de familieen_US
dc.subjectbranding personalen_US
dc.subjectrelația medic-pacienten_US
dc.subjectsatisfacția pacientuluien_US
dc.subjectauto-marketingen_US
dc.titleImaginea medicului de familie în societateen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ARTICOLE ȘTIINȚIFICE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Imaginea_medicului_de_familie_in_societate.pdf543.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback