DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Dubina, Ludmila | |
dc.contributor.author | Timotin, Alina | |
dc.contributor.author | Lozan, Oleg | |
dc.date.accessioned | 2023-10-10T09:32:37Z | |
dc.date.available | 2023-10-10T09:32:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | DUBINĂ, Ludmila, TIMOTIN, Alina, LOZAN, Oleg. Imaginea medicului de familie în societate. In: Management în sănătate. București: 2022, vol. 26, nr.2, pp. 4-7. ISSN 1453-4541. | en_US |
dc.identifier.issn | 1453-4541 | |
dc.identifier.uri | http://www.inmss.ro/images/download/arhiva_revista/2022/nr_3/2022_3_2_ro.pdf | |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25343 | |
dc.description.abstract | INTRODUCERE/CONTEXT
Medicul de familie este coloana vertebrală a acordării asistenței medicale
primare și singura sursă de acoperire continuă a pacienților din comunitate cu
îngrijiri medicale calitative și adecvate. Imaginea publică a unui medic generalist
este modelată pe baza calităților interioare și a caracteristicilor individuale,
precum și a calificărilor profesionale. Formarea imaginii este consecința
caracteristicilor de auto-exprimare ale personalității atractive, care ar trebui
îmbunătățite în mod constant și utilizate în mod activ. Imaginea pozitivă a unui
medic de familie este crucială în activitatea sa profesională.
SCOPUL: Evaluarea factorilor ce contribuie la formarea imaginii medicului
de familie - pentru elaborarea unor recomandări, care ar contribui la
îmbunătățirea și sporirea recunoașterii medicului din asistența medicală primară
în societate. Pentru realizarea acestui scop ne-am propus atingerea unor obiective
specifice: analiza literaturii și a practicilor internaționale cu privire la formarea si
promovarea imaginii medicului de familie în societate; identificarea factorilor ce
contribuie la formarea reputației și autorității medicilor de familie în societate, în
viziunea reprezentanților acestei profesii; evaluarea opiniei populației cu privire la
imaginea medicului de familie; elaborarea unor recomandări, care ar contribui la
îmbunătățirea și sporirea recunoașterii medicului din asistența medicală primară
în societate.
MATERIALE ȘI METODE. A fost efectuat un studiu cantitativ și unul
calitativ. Studiul cantitativ a constat în aplicarea unui chestionar, respective o
anchetă în populație aplicată pe un eșantion calculat (423 persoane adulte, din
Republica Moldova, care și-au dat acordul de participare). Studiul calitativ s-a
realizat prin planificarea și aplicarea 5 focus-grupuri, cu participarea medicilor
de familie din diferite regiuni geografice ale țării – nord, sud, centru și din
mun.Chișinău.
REZULTATELE CERCETĂRII au reflectat opiniile populației cu privire
la imaginea medicului de familie în societate.Totodată au fost identificate
viziuni ale medicilor de familie, referitor la factorii care contribuie la formarea
reputației și autorității lor în societate, precum și propuneri pentru anumite
acțiuni care ar putea îmbunătăți imaginea lor.
CONCLUZII. Specialitatea “Medic de familie” este una dintre specialitățile
privite nu cu foarte mare interes, iar acest interes este scăzut chiar în rândul
studenților mediciniști și continuă să rămână la același nivel de interes și în
rândul specialiștilor din domeniul medical, care nu de puține ori, manifestă lipsă
de respect și subestimează rolul și imaginea acestora în societate. Printre cauzele
unei imagini precare putem menționa volumul foarte mare de lucru și acoperirea
insuficientă cu cadre medicale. În ciuda acestei tendințe, se remarcă o creștere a
imaginii medicului de familie în perioada pandemiei Covid-19 și aceasta continuă
să crească, iar factorii ce contribuie la această creștere sunt reprezentanți, în mare
parte, de profesionalismul și competențele de comunicare. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Școala Națională de Sănătate Publică Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar | en_US |
dc.relation.ispartof | Management în sănătate | en_US |
dc.subject | imaginea medicului | en_US |
dc.subject | medic de familie | en_US |
dc.subject | branding personal | en_US |
dc.subject | relația medic-pacient | en_US |
dc.subject | satisfacția pacientului | en_US |
dc.subject | auto-marketing | en_US |
dc.title | Imaginea medicului de familie în societate | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | ARTICOLE ȘTIINȚIFICE
|