USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/25546
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSajin, Oxana-
dc.contributor.authorGoma, Ludmila-
dc.date.accessioned2023-10-26T17:41:23Z-
dc.date.available2023-10-26T17:41:23Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationSAJIN, Oxana, GOMA, Ludmila. Aspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologice = Aspects regarding the application of management in dental offices. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 108. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467-
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf-
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25546-
dc.description.abstractIntroducere . Actualmente , numeroase deschideri a cabinetelor stomatologice ,anticipează variate posibilități de alegere a cabinetelor prestatoare de servicii și sporește concurența .Astfel, pentru menținerea nivelului înalt de prestare a serviciilor , revizuirea permanentă a tipului de management- o necesitate. Scopul lucrării. Analiza și evaluarea aspectelor privind rolul managementului în gestionarea cabinetelor stomatologice. Material și metode. Au fost supuse studiului descriptiv , populația a5 cabinete stomatologice ,lotul de studiu fiind:138 participanți. Colectarea datelor s-a realizat prin chestionar autoadministrat compus din 22 întrebări în perioada decembrie 2022-februarie 2023.A fost analizată documentația internă a cabinetelor și efectuată analiza SWOT. Metoda de cercetare a fost una deductivă și ancheta pe bază de chestionar. Rezultate. Evaluarea timpului limitat de așteptare a pacienților a înregistrat ca 87,6% dintre pacienți să fie mulțumiți de serviciile prestate de cabinetul stomatologic , iar acordarea timpului și comunicării pacientului determină un indicator de calitate în gestionarea cabinetului stomatologic. De asemenea,73,18% au fost satisfăcuți de condițiile prestate de cabinetele stomatologice; 92,75% mulțumiți de atitudinea personalului medical, iar 56,52% au ales cabinetul dentar în baza reputațiilor medicilor și nu în dependență de costul tratamentelor. Potrivit analizei SWOT, cabinetele trebuie să aleagă o strategie de așteptare cu dezvoltări de scurt timp, luând în considerare că există aspecte ce țin de risc și elemente slabe a organizației .Concluzii. Potrivit analizei SWOT, cabinetele trebuie să aleagă o strategie de așteptare cu dezvoltări de scurt timp, luând în considerare că există aspecte ce țin de risc și elemente slabe a organizației. Funcția de control nu este prezentă la nivel activ, și necesită a fi reabordată de către managerii instituției.en_US
dc.description.abstractBackground. Currently, numerous openings of dental offices anticipate various possibilities of choosing the offices providing services and increase the competition. Thus, in order to maintain the high level of service provision, the permanent revision of the type of management- a necessity. Objective of the study. Analysis and evaluation of aspects regarding the role of management in the management of dental offices. Materials and Methods. They were subjected to the descriptive study, the population of 5 dental offices, the study group being: 138 participants. The data collection was done through a self-administered questionnaire composed of 22 questions between December 2022 and February 2023. The internal documentation of the cabinets was analyzed and the SWOT analysis was performed. The research method was a deductive one and the survey based on questionnaires. Results. The evaluation of the limited waiting time of the patients recorded that 87.6% of the patients were satisfied with the services provided by the dental office, and the granting of time and communication to the patient determines a quality indicator in the management of the dental office. In addition, 73.18% were satisfied with the conditions provided by the dental offices; 92.75% satisfied with the attitude of the medical staff, and 56.52% chose the dental office based on the reputations of the doctors and not depending on the cost of the treatments. According to the SWOT analysis, the cabinets must choose a waiting strategy with short-term developments, taking into account that there are aspects related to risk and weak elements of the organization. Conclusions. According to the SWOT analysis, the cabinets must choose a waiting strategy with short-term developments, taking into account that there are aspects related to risk and weak elements of the organization. The control function is not present at an active level, and needs to be re-approached by the managers of the institution.en_US
dc.publisherInstituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectdental officesen_US
dc.subjectSWOT analysisen_US
dc.subjectfunctionsen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.titleAspecte privind aplicarea managementului în cabinetele stomatologiceen_US
dc.title.alternativeAspects regarding the application of management in dental officesen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2023 nr. 3(10) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aspecte_privind_aplicarea_managementului_in_cabinetele_stomatologice.pdf132.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback