DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Ferdohleb, Alexandrina | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-31T10:05:39Z | - |
dc.date.available | 2023-10-31T10:05:39Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | FERDOHLEB, Alexandrina. Avortul din perspectiva creștinismului, hinduismului și islamului = Abortion from the perspective of christianity, hinduism, and islam. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 164. ISSN 2345-1467. | en_US |
dc.identifier.issn | 2345-1467 | - |
dc.identifier.uri | https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf | - |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25632 | - |
dc.description.abstract | Introducere. Religia mereu a jucat un rol primordial în rezolvarea dilemelor etice, cum ar fi dreptul la avort, impunându-și perspectivele și ideile sale asupra vieții și morții.
Scopul lucrării. Analiza și sinteza argumentelor pro și
contra privind dreptul la avort din perspectiva curentelor
religioase. Material și metode. A fost realizat un studiu de
tip secundar, calitativ, sinteză narativă. Sursele publicate au
fost preluate din bazele de date PubMed, Google Scholar,
Medline, biblioteca OMS, biblioteca InfoMedica. Sinteza a
inclus mai mult de 40 de surse bibliografice. Rezultate. Inițial, atitudinea Bisericii Catolice asupra avortului a fost una
negativă, egalând avortul cu un omor; treptat, viziuneaacesteia s-a schimbat, declarându-se că în anumite circumstanțe
acesta poate fi acceptat. Biserica Protestantă susține dreptul la avort, dar cu anumite limite, fiind văzut ca un ,,rău” necesar. Totodată, comunitățile protestante liberale din Franța
și Elveția au pledat pentru legalizarea dreptului de a decide
liber cu privire la întreruperea sarcinii în primele 12 săptămâni. Poziția Bisericii Ortodoxe se aseamănă, la nivel moral,
cu cea a Bisericii Catolice, văzând uciderea deliberată a fătului ca un păcat, care în anumite situații poate fi justificată.
Hinduismul consideră că fiind conceput, copilul deja este o
persoană vie, iar avortarea îl va supune unui ciclu neterminabil de naștere, moarte și renaștere. Diverse curente islamice văd avortul diferit, însă majoritatea sunt de acord că
terminarea sarcinii din cauza prezenței unor anomalii este
permisă până la a 120-a zi de gestație, înaintea însuflețirii.
Concluzii. Biserica catolică și ortodoxă au viziuni asemănătoare asupra avortului, acceptându-l doar în cazuri excepționale; protestantismul consideră că fiecare își asumă
responsabilitatea pentru faptele sale în fața lui Dumnezeu;
iar hinduismul și islamul interzic avortul. | en_US |
dc.description.abstract | Introduction. Religion has always played a primary role
in solving ethical dilemmas, such as the right to abortion,
imposing its perspectives and ideas on life and death. Objective of the study. Analysis and synthesis of the pros and
cons of the right to abortion from the perspective of religious currents. Material and methods. A study of a secondary, qualitative-type, narrative synthesis was conducted.
The published sources were taken from the databases PubMed, Google Scholar, Medline, WHO library and InfoMedica
library. The synthesis included more than 40 bibliographic
resources. Results. Initially, the Catholic Church’s attitude towards abortion was negative, equating abortion with
murder; gradually, its view changed, stating that under
certain circumstances, it could be accepted. The Protestant
church supports the right to abortion, but with certain limits, seeing it as a necessary „evil”. Furthermore, the liberal
Protestant communities in France and Switzerland advocated legalizing the right to freely decide on the termination of
pregnancy in the first 12 weeks. The position of the Orthodox Church is morally similar to that of the Catholic Church,
seeing the deliberate killing of the fetus as a sin, which in
some cases can be justified. Hinduism believes that being
conceived, a child is already a living person, and abortion
will subject him to an unfinished cycle of birth, death, and
rebirth. Various Islamic currents see abortion differently,
but most agree that termination of pregnancy due to the
presence of abnormalities is allowed until the 120th day of
gestation, before enlivening. Conclusion. The Catholic and
Orthodox churches have similar views on abortion, accepting it only in exceptional cases; Protestantism considers
everyone takes responsibility for their deeds before God;
Hinduism and Islam prohibit abortion. | en_US |
dc.publisher | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova | en_US |
dc.relation.ispartof | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldova | en_US |
dc.subject | Abortion | en_US |
dc.subject | Christianity | en_US |
dc.subject | Protestantism | en_US |
dc.subject | Hinduism | en_US |
dc.subject | Islam | en_US |
dc.title | Avortul din perspectiva creștinismului, hinduismului și islamului | en_US |
dc.title.alternative | Abortion from the perspective of christianity, hinduism, and islam | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2023 nr. 3(10) Anexa 1
|