USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/26190
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSîrghi, Angela
dc.date.accessioned2023-10-28T12:50:28Z
dc.date.accessioned2023-11-01T05:33:46Z
dc.date.available2023-10-28T12:50:28Z
dc.date.available2023-11-01T05:33:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationSÎRGHI, Angela. Stimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină = Motivating medical students in acquiring specialty terms in a foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 752. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26190
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Stimularea motivației mediciniștilor în învățarea limbajului de specialitate într-o limbă străină este de o importanță crucială în vederea dezvoltării abilităților avansate de comunicare și pregătirii pentru practica medicală internațională. Scopul lucrării. Scopul lucrării este de a oferi o sinteză a cercetărilor existente în domeniu și de a efectua o analiză descriptivă a tehnicilor și factorilor motivaționali pentru a stimula motivația mediciniștilor de a-și aprofunda cunoștințele în limbajul de specialitate într-o limbă străină. Material și metode. În studiul respectiv au fost aplicate următoarele metode de cercetare: analiza, sinteza și deducția prin consultarea unui șir de publicații, vizând motivarea studenților de a învăța limbajul de specialitate în limba străină prin aplicarea tehnicilor motivaționale. Totodată s-au valorificat metodele prin care cadrul didactic poate influența motivația studenților. Rezultate. Prin aplicarea tehnicilor motivaționale în procesul de predare a limbii străine mediciniștilor și identificarea rolului cadrului didactic ca factor motivațional s-au constatat următoarele avantaje: creșterea implicării și interesului, dezvoltarea competențelor de comunicare, îmbunătățirea înțelegerii materialelor academice, creșterea performanței și a încrederii în sine. Concluzii. Motivația joacă un rol esențial în procesul de predare/învățare a limbajului de specialitate într-o limbă străină. O motivație puternică și bine direcționată poate spori angajamentul și efortul depus de studenți, îmbunătățind astfel rezultatele în învățare și capacitățile de a utiliza limbajul de specialitate în mod eficient în domeniul lor de interes.ro_RO
dc.description.abstractBackground. Stimulating the motivation of medical students in learning the specialty terms in a foreign language is of crucial importance in order to develop advanced communication skills and prepare for international medical practice. Objective of the study. The aim of the study is to provide a synthesis of the existing research in the field and to carry out a descriptive analysis of techniques and motivational factors to stimulate the motivation of medical students to deepen their knowledge of the specialty terms in a foreign language. Material and methods. The following research methods were applied in the study: analysis, synthesis and deduction by consulting a series of publications, aimed at motivating medical students to learn the specialty terms in a foreign language by applying motivational techniques. At the same time, the methods by which teachers can influence students’ motivation have been used. Results. By applying motivational techniques in the process of teaching a foreign language for medical students and identifying the role of the teaching staff as a motivational factor, the following advantages were found: increased involvement and interest, development of communication skills, improved understanding of academic materials, increased performance and self-confidence. Conclusion. Motivation plays a vital role in the language teaching/learning process of a foreign language. Strong and well-directed motivation can increase students’ commitment and effort, thereby improving their learning outcomes and their abilities to use specialty terms effectively in their field of interest.en_US
dc.publisherInstituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectteaching staffen_US
dc.subjectspecialty termsen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectmedical studentsen_US
dc.titleStimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străinăro_RO
dc.title.alternativeMotivating medical students in acquiring specialty terms in a foreign languageen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2023 nr. 3(10) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_10_3_2023_anexa1_752.pdf134.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback