USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/26197
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVîntu, Victoria
dc.contributor.authorBusuioc, Aliona
dc.date.accessioned2023-10-28T12:50:28Z
dc.date.accessioned2023-11-01T05:34:25Z
dc.date.available2023-10-28T12:50:28Z
dc.date.available2023-11-01T05:34:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationVÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Activități didactice eficiente în formarea competenței gramaticale în limba română = Efficient didactic activities in the developing of the grammatical competence. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 759. ISSN 2345-1467.en_US
dc.identifier.issn2345-1467
dc.identifier.urihttps://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26197
dc.descriptionUniversitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldovaen_US
dc.description.abstractIntroducere. Competența gramaticală reprezintă o componentă indispensabilă a procesului de însușire a unei limbi străine, în pofida încercărilor de a-i subestima importanța. Comunicarea fluentă în limba studiată presupune exprimarea corectă, posibilă doar prin asimilarea normelor gramaticale. Pentru studenții străini, contactul cu limba română reprezintă o provocare, una dintre cauze fiind caracterul flexionar al limbii noastre. Scopul lucrării. Analiza activităților didactice implementate în cadrul unei lecții de limbă română ca limbă străină și determinarea eficienței acestora în asimilarea normelor gramaticale. Material și metode. Sunt implementate metodele de analiză și interpretare: observația, analiza de conținut, comparația. Rezultate. Procesul de familiarizare cu aspecte caracteristice limbii române, precum: genul neutru al substantivelor, conjugarea verbelor, declinarea pronumelor personale, acordul adjectivului cu substantivul este unul anevoios pentru student. Utilizând engleza, ca limbă de tranziție, profesorul va îmbina activitățile de formare a automatismelor cu cele de descoperire. Concluzii. Procesul de predare/învățare a gramaticii limbii române presupune două tipuri de abordare: deductivă și inductivă. Învățarea deductivă este eficientă la primul contact cu limba, când studentul necesită mai multe explicații din partea cadrului didactic. Abordarea inductivă, însă, este mai atractivă, conferind interactivitate procesului educațional.ro_RO
dc.description.abstractBackground. The grammatical competence is an indispensable component of the process of acquiring a foreign language, despite attempts to underestimate its importance. Fluent communication in the studied language requires correct expression, possible only by assimilating grammatical rules. For foreign students, contact with the Romanian language represents a challenge, one of the causes being the inflectional character of our language. Objective of the study. Analysis of the didactic activities implemented within a lesson Romanian as a foreign language and the determination of their effectiveness in the assimilation of grammatical rules. Material and methods. The methods of analysis and interpretation are implemented: observation, content analysis, comparison. Results. The process of getting familiar with characteristic aspects of the Romanian language, such as: the neuter gender of nouns, verb conjugation, the declension of personal pronouns, and the agreement of the adjective with the noun is a difficult one for the student. Using English as a transitional language, the teacher will combine the training of some automatisms with discovery activities. Conclusion. The process of teaching/learning Romanian grammar involves two types of approach: deductive and inductive. Deductive learning is effective at the first contact with the language, when the student requires more explanations from the teacher. The inductive approach, however, is more attractive, enhancing the interactivity of the educational process.en_US
dc.publisherInstituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldovaen_US
dc.relation.ispartofRevista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldovaen_US
dc.subjectdidactic activityen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectgrammaren_US
dc.subjectRomanian as a foreign languageen_US
dc.titleActivități didactice eficiente în formarea competenței gramaticale în limba românăro_RO
dc.title.alternativeEfficient didactic activities in the developing of the grammatical competenceen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2023 nr. 3(10) Anexa 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MJHS_10_3_2023_anexa1_759.pdf152.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback