DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Globa, Nina | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T16:34:32Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T16:34:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26806 | |
dc.description.abstract | Actualitatea temei de cercetare. Strategia națională de sănătate „Sănătatea 2030”, „trasează
traiectoria de dezvoltare și reformare a sectorului de sănătate” și este orientată spre „realizarea
unor transformări structurale, care să îmbunătățească sănătatea publică, eficiența și reziliența
sistemului de sănătate”, inclusiv a instituțiilor din sectorul spitalicesc [23]. Aceste instituții
reprezintă organizații foarte complexe, care au de îndeplinit o varietate de funcții și sarcini
orientate spre atingerea obiectivului principal, cel de acordare a serviciilor medicale calitative
populației [12]. Diverse după natura lor, aflându-se într-un proces continuu de schimbare, aceste
organizații au de soluționat multiple probleme care apar în mediul său intern ca urmare a
schimbărilor şi presiunilor, tot mai mari, din partea factorilor mediului extern. Soluții viabile
pentru aceste probleme pot fi oferite doar de un management eficient [2].
Problemele actuale ale sectorului spitalicesc, cum ar fi: gradul înalt de fragmentare, ineficiența
tehnică și financiară, insuficiența echipamentului medical modern, starea nesatisfăcătoare a
clădirilor, insuficiența de angajați, incapacitatea acestuia de a răspunde cererii pacienților etc.,
constituie o provocare majoră pentru factorii de decizie politică [23].
„Luând în considerare că spitalele consumă mai mult de 50% din totalul resurselor alocate
pentru medicină și reprezintă o unități importante ale sistemului, performanța acestora este
esențială nu numai pentru eficiența sistemului de sănătate, dar și pentru dezvoltarea socială și economică a țării” [15]. [...] | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.subject | organizational culture | en_US |
dc.subject | public hospital | en_US |
dc.subject | values | en_US |
dc.subject | norms | en_US |
dc.subject | beliefs | en_US |
dc.subject | artifacts | en_US |
dc.subject | organizational climate | en_US |
dc.subject | types of cultures | en_US |
dc.subject | cultural dimensions | en_US |
dc.subject | cultural management | en_US |
dc.subject | "Iceberg" model | en_US |
dc.subject.ddc | CZU: 614.21:005(478)(043.2) | en_US |
dc.subject.mesh | Hospital Administration | en_US |
dc.subject.mesh | Hospital Administration--methods | en_US |
dc.subject.mesh | Organizational Culture | en_US |
dc.subject.mesh | Health Facilities--organization & administration | en_US |
dc.subject.mesh | Practice Management--organization & administration | en_US |
dc.subject.mesh | Professional Competence | en_US |
dc.subject.mesh | Physicians | en_US |
dc.subject.mesh | Physician-Patient Relations--ethics | en_US |
dc.subject.mesh | Ethics, Medical | en_US |
dc.subject.mesh | Moldova | en_US |
dc.title | Particularitățile culturii organizaţionale în instituțiile medico-sanitare publice spitalicești din Republica Moldova: Rezumatul tezei de doctor în științe medicale: 331.03 - Medicină socială și management | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | REZUMATELE TEZELOR DE DOCTOR, DOCTOR HABILITAT
|