USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/4030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFornea, Iuliana
dc.date.accessioned2019-06-25T12:07:44Z-
dc.date.available2019-06-25T12:07:44Z-
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationFORNEA, Iuliana. Exigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitar. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 216-223.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4030-
dc.descriptionCatedra Economie, management şi psihopedagogie în medicinăen_US
dc.description.abstractHigher education faces challenges and social changes that impose requirements to academics, thus forming a positive image is required by the demands of higher education development in the European context. Professor ideal image is composed of three main factors of personality: intelligent teacher, professional skills and his emotional stability. Through research we determined that the work experience fosters a positive image of the personality of Professor. We established that there is strong correlation in the experimental group 4 (5), with seniority (at 25 years and more) with the following features of the teacher's personality: strength, organization, courtesy, dignity and personal initiative. Învăţământul superior se confruntă cu o serie de provocări şi schimbări sociale, ce impun anumite cerinţe faţă de cadrele didactice universitare (CDU), de aceea formarea imaginii pozitive a acestora este impusă de exigenţele dezvoltării învăţământului superior în contextul european. Imaginea ideală a profesorului universitar este formată din trei factori principali ai personalităţii: inteligenţa profesorului; măiestria profesională şi stabilitatea emoţională a acestuia. Prin cercetare am stabilit că experienţa de muncă favorizează imaginea pozitivă a personalităţii profesorului universitar. Am stabilit că există corelaţie puternică la grupul experimental 4 (5), ce au vechimea în muncă (de la 25 ani şi mai mult), cu următoarele trăsături ale personalităţii profesorului: rezistenţă, organizare, amabilitate, demnitate şi iniţiativă personală.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP "Medicina"en_US
dc.titleExigenţe psihologice şi sociale în exercitarea funcţiei de profesor universitaren_US
dc.title.alternativePsychological and social demands of university professoren_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Medicină socială și management sanitar

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EXIGENTE_PSIHOLOGICE_SI_SOCIALE_IN_EXERCITAREA_FUNCTIEI_DE.pdf516.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback