USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/4051
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoldovanu, Mihai
dc.date.accessioned2019-06-25T12:07:46Z-
dc.date.available2019-06-25T12:07:46Z-
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationMOLDOVANU, Mihai. Analiza calităţii asistenţei medicale primare în mun. Chişinău prin prisma opiniei pacienţilor. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 170-174.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4051-
dc.descriptionŞcoala de Management în Sănătate Publică USMF „N. Testemiţanu”en_US
dc.description.abstractThe quality of a service is often defined as “an ensemble of characteristic proprieties of a service that make it suitable to meet the explicit or implied needs”. Taking into account the services’ characteristics (intangibility, variability, inseparability, heterogeneity, etc., quality can hardly be defined, assessed or expressed in quantitative terms. It should be perceived, both in relation to the medical care process and to the results expressed by the patients ‘satisfaction. The assessment made by the patient is an absolute and final measure of the medical service quality. Calitatea unui serviciu este definită cel mai adesea ca ”un ansamblu de proprietăţi caracteristice ale unui serviciu care îi conferă acestuia aptitudinea de a satisface necesităţile, exprimate sau implicate”. Date fiind caracteristicile serviciilor (intangibilitate, variabilitate, inseparabilitate, eterogenitate etc.), calitatea este greu de definit, ea trebuie percepută atât pe baza procesului de prestare a serviciului medical, cât şi a rezultatelor propriu-zise, exprimate prin satisfacţia pacientului. Evaluarea efectuată de către pacient constituie măsura absolută şi finală a calităţii serviciului medical.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP "Medicina"en_US
dc.titleAnaliza calităţii asistenţei medicale primare în mun. Chişinău prin prisma opiniei pacienţiloren_US
dc.title.alternativeGuality analysis of primary health care in Chisinau light patients opinionen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Medicină socială și management sanitar

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANALIZA_CALITATII_ASISTENTEI_MEDICALE_PRIMARE_IN_MUN._CHISINAU.pdf520.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback