USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/4083
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoldovanu, Mihai
dc.date.accessioned2019-06-25T12:07:51Z-
dc.date.available2019-06-25T12:07:51Z-
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationMOLDOVANU, Mihai. Satisfacţia pacienţilor – un aspect al calităţii asistenţei medicale populaţiei. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 11-a. Chișinău: CEP Medicina, 2010, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 174-177.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4083-
dc.descriptionŞcoala de Management în Sănătate Publucă USMF „Nicolae Testemiţanu”en_US
dc.description.abstractThe main paradigm in quality management is to meet the patient’s needs. When providing medical assistance the patient and his family are the essential element around which medical workers and managers of health system carry on their activity. To assess the level of meeting the needs of the patient and of services provided many methods are described. În managementul calităţii o paradigma de bază este satisfacţiua pacientului. În acordarea asistenţei medicale pacientul şi familia acestua pezintă elementul esenţial în jurul cărui desfăşoară activitatea lucrătorilori medicali şi managerii sistemului de sănătate. Pentru evaluarea gradului de satisfacţie a pacientului de serviciile primite sunt descrise mai multe metode.en_US
dc.language.isoroen_US
dc.publisherCEP "Medicina"en_US
dc.titleSatisfacţia pacienţilor – un aspect al calităţii asistenţei medicale populaţieien_US
dc.title.alternativeMeeting the patient’s needs – a quality aspect of the population’s medical careen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Medicină socială și management sanitar

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SATISFACTIA_PACIENTILOR_UN_ASPECT_AL_CALITATII_ASISTENTEI.pdf354.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback