DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Cerniţanu, Mariana | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T15:10:44Z | - |
dc.date.available | 2019-06-26T15:10:44Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | CERNIŢANU, Mariana. Orientările valorice la studenţii medici absolvenți. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 298-302. | en_US |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6306 | - |
dc.description | Catedra Economie, Management şi Psihopedagogie în Medicină USMF
„Nicolae Testemiţanu” | en_US |
dc.description.abstract | In the process of students’ values researching, we have determined that graduate students
from SUMPh consider the well-being the most important value for their prosperity. Thus, the
interviewed students have selected values in the following priority: physical and mental health,
physical well being, and lasting knowledge. The least popular values for them are: creative
activity, happiness of others, contemplating the beauty in nature and art.
The 200 interviewed students did not consider relationship with people around, as a factor
that can directly influence their professional and personal achievement.
On the top of instrumental values students have placed: professional education, responsibility,
and rationalism. At the same time, students didn’t consider very important values that reflect the
human aspect of the profession, such as tolerance, compassion and caring attitude towards
others.
Cercetînd sfera valorilor studenților absolvenți, am stabilit că studenții absolvenți de la
USMF, apreciază în prim plan bunăstarea sa din toate punctele de vedere. Astfel, studenții au
plasat în top următoarele dintre valori: sănătate fizică și psihică; bunăstare materială; și
cunoștințe trainice. Cele mai puțin apreciate valori – scopuri de către studenți s-au stabilit a fi
următoarele: activitate creatoare; fericirea altora; contemplarea frumosului în natură și artă.
Cei 200 de studenți intervievați nu consideră relaționarea cu oamenii din jur, drept factor
ce poate influența direct realizarea lor profesională și personală.
In topul valorilor-instrumentale studenții au plasat: educație profesională;
responsabilitate; și raționalism. Valorile care reflectă aspectul uman al profesiei, precum:
toleranță, compasiune sau delicatețe și atitudine grijulie față de alții, studenții nu le consideră
importante pentru o carieră de succes în medicină. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | CEP "Medicina" | en_US |
dc.subject.mesh | Students, Medical | en_US |
dc.subject.mesh | Students, Health Occupations - psychology | en_US |
dc.subject.mesh | Education, Professional | en_US |
dc.subject.mesh | Social Values | en_US |
dc.title | Orientările valorice la studenţii medici absolvenți | en_US |
dc.title.alternative | Graduate medical students’ value orientations | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Medicină socială și management
|