DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Savin, Victor | |
dc.contributor.author | Dondiuc, Iurie | |
dc.contributor.author | Palaria, Rodica | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T15:10:44Z | - |
dc.date.available | 2019-06-26T15:10:44Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | SAVIN, Victor, DONDIUC, Iurie, PALARIA, Rodica. Satisfacţia pacientului în condiţiile spitaliceşti – un criteriu important al calităţii serviciilor medicale prestate. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, Vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 212-218. | en_US |
dc.identifier.uri | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6309 | - |
dc.description | Catedra Sănătate Publică şi Management USMF „N. Testemiţanu”
IMSP SCM nr. 1 | en_US |
dc.description.abstract | The quality of health services represents the level of excellence in medical activity, in
accordance with the current level of medical knowledge and technology. Avedis
Donabedian’s theory is that quality has to be analyzed under three aspects: structure, process
and result. Structure is the easiest to be measured, being represented by all the
resources of health organization (material, human and financial resources). More difficult is
to measure the results of health services, which are expressed by the patient’s health status,
the level of satisfaction etc. The measure of the satisfaction level is a subjective aspect,
which is variable due to the individual level of culture and the personal perception regarding
the individual health or disease status. In the present article, we have totalized and comment
the patients’ satisfaction level in relation to the health services done in the Municipal Clinical
Hospital nr. 1, in order to find out the main positive aspects, but also the patients’
dissatisfactions concerning the supplied services.
Calitatea serviciilor medicale prestate reprezintă gradul de excelenţă obţinut în
activitatea medicală, în concordanţă cu nivelul actual al cunoştinţelor şi tehnologiei medicale.
Conform teoriei lui Avedis Donabedian, calitatea trebuie analizată sub trei aspecte:
aspectul de structura, aspectul procesual şi rezultatul. Aspectul de structura poate fi cel
mai uşor măsurată, ea fiind reprezentată de toate resursele unei organizaţii (materiale,
umane şi financiare). Însă, cel mai greu pot fi evaluate rezultatele serviciilor medicale
prestate, care se exprimă prin starea de sănătate a pacientului, gradul său de satisfacţie etc.
Măsurarea gradului de satisfacţie este un aspect subiectiv, care variază în funcţie de
213
gradul de cultură şi de percepţia individuală asupra stării de sănătate, sau boală a
individului. În prezentul articol am totalizat şi comentat gradul de satisfacţie al
pacienţilor, în raport cu serviciile medicale realizate în cadrul IMSP SCM nr. 1, cu
scopul de a surprinde principalele aspecte pozitive, dar şi nemulţumirile pacienţilor. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | CEP "Medicina" | en_US |
dc.subject | pacient | en_US |
dc.subject | conditii | en_US |
dc.subject | spital | en_US |
dc.subject | calitate | en_US |
dc.subject | servicii | en_US |
dc.subject | medical | en_US |
dc.title | SATISFACŢIA PACIENTULUI ÎN CONDIŢIILE SPITALICEŞTI – UN CRITERIU IMPORTANT AL CALITĂŢII SERVICIILOR MEDICALE PRESTATE | en_US |
dc.title.alternative | Patient satisfaction within the hospital conditions – important criteria of quality of the suplied health services | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Medicină socială și management
|